5 "geros" mokyklos požymiai

Mamyčių klubas
Mamyčių klubas 28. Rugpjūtis 2013 14:05
6057

Artėjant rugsėjo 1-osios šventei daugelis tėvų nejučia susimąsto apie tai, ar jų atžalos lanko „gerą mokyklą“. Šią sąvoką plačiau pakomentuoja ir apmąstymus palengvinti padeda Lietuvos vaikų ir jaunimo centro direktoriaus pavaduotojas ugdymui Artūras Malinauskas.

Apie tai, kas yra „gera mokykla“, tėvai, vaikai ir patys švietimo srities atstovai diskutuoti gali valandų valandas. Lietuvos vaikų ir jaunimo centro užsakymu (LVJC) atlikto „Neformaliojo švietimo poreikio ir vertinimo tyrimo“ duomenimis, pedagogų pasirengimas ugdyti vaikų kompetencijas toli gražu ne visuomet atitinka tėvų lūkesčius.

Socialinis pedagogas A. Malinauskas išskiria penkis faktorius, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį vertinant ar renkantis bendrojo lavinimo mokymo įstaigas.

1. Personalas. Kvalifikuotas, tobulintis nevengiantis ir bendradarbiaujantis mokytojų kolektyvas – vienas iš svarbiausių faktorių vaikų lavinimosi kelyje. Pedagogų užduotis – ne tik šviesti, bet ir komunikuoti, išsamiai informuoti tėvus apie moksleivių pasiekimus bei kylančias problemas, o pačius vaikus suprantamai supažindinti su rezultatų vertinimų kriterijais. Pageidautina, kad būtų išlaikomas balansas tarp mokytojų moterų ir vyrų skaičiaus. 

2. Aplinka. Fizinė ir emocinė aplinka turi didelę įtaką ugdymo procesui. Svarbu, kad klasės būtų patogios ir pritaikytos mokytis, ugdymo įstaiga turėtų tvarkingą sporto salę bei kokybišką maistą tiekiančią valgyklą, būtų netoli viešojo transporto stotelės. Pedagogai turi jausti mikroklimato pokyčius klasėje ir nedelsdami į juos reaguoti. Kiekvienoje mokykloje privalo veikti vaiko gerovės komisija.

3. Priemonės. Kuo daugiau mokymosi priemonių turi ugdymo įstaiga, tuo mažesnė finansinė našta krenta ant tėvų pečių. Apie papildomas investicijas reikalingų knygų, pratybų sąsiuvinių, dažų ir t.t. pirkimui mokyklos personalas tėvus privalo informuoti iš anksto. 

4. Klasių sudarymo kriterijai. Gera praktika, ypač kalbant apie pradines mokyklas, kuomet potencialūs moksleiviai sukviečiami į išankstines pamokėles. Jų metu vaikus stebi ir savo rekomendacijas pateikia būsimi pedagogai, klasės formuojamos atsižvelgiant į mokytojų patarimus. Taip siekiama sukurti kuo geresnį mikroklimatą, efektyvų mokymosi procesą.

5. Popamokinė veikla. Neformaliojo ugdymo būreliai plečia vaikų akiratį, kompetencijas, didina užimtumą ir iniciatyvumą. Nors gyvename technologijų amžiuje, moksleiviams turėtų būti sudarytos galimybės užsiimti alternatyvia veikla – praktikuotis keramikos dirbtuvėse, lankyti chorą, šokių būrelį ir kt. Galimybes edukacinei veiklai suteikia ir glaudūs ugdymo įstaigos santykiai su išorinėmis institucijomis (pvz. botanikos sodu, muziejumi). 

Kad galėtum komentuoti, reikia prisijungti Рrisiregistruok

Vaikų knygų klubas - ką skaitome vaikams?

Ar galima vaikams skaityti baisias pasakas?

Ar galima vaikams skaityti baisias pasakas?

Knyga „Popieriniai lėktuvėliai“

Knyga „Popieriniai lėktuvėliai“

Forumas: VAIKŲ KNYGŲ KLUBAS

Forumas: VAIKŲ KNYGŲ KLUBAS

Mamaaaaa, noriu šuniuko

Į ką svarbu atkreipti dėmesį renkantis šunį?

Į ką svarbu atkreipti dėmesį renkantis ...

Jeigu vaikas svajoja apie šuniuką

Jeigu vaikas svajoja apie šuniuką

Kaip išmokyti vaiką saugiai elgtis su gyvūnu

Kaip išmokyti vaiką saugiai elgtis su ...

Kokį namų gyvūnėlį išsirinkti?

Kokį namų gyvūnėlį išsirinkti?

Nėštumo kalendorius

Norėdama sužinoti, kiek savaičių jau laukiesi ir apie tai paskaityti - įrašyk pirmąją paskutinių mėnesinių dieną.
Prisijunk norėdama pamatyti savo nėštumo kalendorių!
Рrisiregistruok