Ar gabus dailei?

Ar gabus dailei?

26. Nov 2012, 00:00

Kol vaikas mažas, piešimas jam yra tiesiog smagus laiko leidimas kartu su brangiausiais žmonėmis – mama, tėčiu ar broliu, sesute. Vėliau tėvams kyla klausimas – o ar maniškis yra gabus dailei? Gal leisti į muzikos mokyklą?

 

Iki mokyklos gabumus pastebėti sunku


Kol vaikučiai visai maži, net iki mokyklinio amžiaus pasakyti, ar vaikas gabus dailei, sunku, o dažnai net neįmanoma. Žinoma, tikriausiai pastebėjote, kad vienodo amžiaus vaikai skirtingai reaguoja į piešimą. Vieni mielai piešia, spalvoja, kiti – vos paėmę pieštuką į rankas, greitai jį meta šalin ir nesidomi dailės veikla.

 

Skirtingi bendraamžiai


Pavyzdžiui, vienas trimetis kuo gražiausiai piešia žmogučius, šalia rikiuoja gėles ir grybus, o kitas tokio amžiaus vaikas „makaluoja: lape – jo linijos ir rutuliai neprimena jokios suprantamos daikto formos. Tačiau sakyti, kad pirmasis yra labai gabus dailei, o antrasis – ne, būtų neteisinga. Tiesiog vaikas, kuris anksti pradeda piešti apskritimus, žmogučius, yra pastabesnis aplinkai, jo pažinimo ir aplinkos suvokimo galimybės daug aukštesnės negu bendraamžių.Tai rodo didelius vaiko mąstymo gebėjimus, o ne tai, kad užaugęs jis taps garsiu dailininku.

 

Suteikti progą kurti


Vaikų pomėgis piešti priklauso ir nuo tėvų elgesio. Ar jie suteikia mažyliui progą išbandyti jam įdomias dailės priemones? O gal pasiūlytosios jam yra per sudėtingos ir atbaido nuo piešimo? Neretai tėvai, įsitikinę, kad flomasteriai yra „blogis“, tėvams nuo mažų dienų siūlo pieštukus. Šiais piešti mažai vaiko rankutei nelengva- reikia stipriai spausti, kad išgautum liniją, todėl tai gali nepatikti vaikui ir atbaidyti nuo šios veiklos.

 

Meškos paslaugą daro tėvai, kurie perdėtai rūpinasi vaiko ir namų švarumu – duoda piešti pirštukų dažais, tačiau stovėdami šalia  kas minutę kartoja: „Būk atsargus“, „Neliesk“, „Neištepk“ ir panašiai. Kažin, ar po tokių užsiėmimų vaikui liks geri įspūdžiai.

 

Leisti į būrelį ar ne?


Pastebėję, kad vaikas nori ir sugeba piešti, galite skatinti jo norą ir leisti į papildomus dailės užsiėmimus. Tik būtinai pasikalbėkite prieš tai su būrelio pedagogu, koks užsiėmimų tikslas – ar svarbiausia pats procesas, kūrybos skatinimas, ar orientuojamasi į rezultatą, akademinį piešimą, kad vaikas vėliau galėtų mokytis specializuotoje mokykloje.

 

Ir atvirkščiai – leiskite į dailės būrelį vaiką tada, kai jo psichomotorinė raida šiek tiek atsilieka, piršteliai nėra miklūs. Piešiant bus lavinama jo smulkioji motorika, o per ją – stimuliuojama ir kalba, ir mokymo įgūdžiai.

 

Ar jūsų mažylis mėgsta piešti?