4 vaikų mama Smiltė: "Ėmiau daryti tai, apie ką svajojau nuo vaikystės"

4 vaikų mama Smiltė: "Ėmiau daryti tai, apie ką svajojau nuo vaikystės"

28. Mar 2018, 15:30 Egle_Mamyciuklubas.lt Egle_Mamyciuklubas.lt

Šiandien prie puodelio arbatos kalbamės su Smilte Juraite, kuri yra lektorė, koučingo ir marketingo specialistė, mokymus ir paskaitas lyderystės, charizmos, asmeninio marketingo temomis vedanti ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Praėjusį šeštadienį ją sutikome konferencijoje „Išdrįsk pradėti“. 

Keturi vaikai šiek tiek pristabdė sėkmingai viešbučių ir svetingumo versle vadovaujantį darbą dirbusią ir energijos bei meilės darbui niekada nestokojusią jauną moterį. Toji pauzė buvo puikus laikas atitrūkti nuo begalinio tempo darbuose, mokytis naujų dalykų, užsiimti saviugda ir galiausiai užduoti sau klausimus: „ko aš iš tikrųjų noriu?“ ir „kas mane daro laimingą?“.

Smiltė nusprendė kardinaliai pakeisti savo karjeros kryptį ir iš vadovaujančio darbo viešbučių versle pasuko laisvai samdomos specialistės keliu. Galiausiai ji ėmė daryti tai, apie ką svajojo nuo vaikystės – kalbėti žmonėms ir juos įkvėpti, mokyti, dalintis savo žiniomis, patirtimi, atradimais. Domimės, kaip jos tyrinėjama sritis – asmeninė ženklodara (asmeninis branding‘as) gali padėti efektyviau pasiekti savo veiklos tikslų.

 20180328153325-79316.jpg

Kada pirmą kartą išgirdai apie asmeninę ženklodarą arba asmeninį branding‘ą ir kodėl Tau tai pasirodė svarbu?

Pirmą kartą apie tai išgirdau kažkada studijuodama ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto vadovų magistrantūros studijose. Tačiau rimčiau asmeninio branding‘o tema pradėjau domėtis tuomet, kai pakeitus karjeros sritį reikėjo išsiaiškinti, kas bus mano klientai, kokios paslaugos jiems yra reikalingos, kokias klientų problemas aš spręsiu, koks yra mano išskirtinumas, kokią žinutę apie save aš noriu iškomunikuoti savo rinkai? 

Pradėjau domėtis, skaityti, studijuoti, vėliau buvau pakviesta apie tai vesti paskaitas. Įdomiausia tai, kad pirmiausia apie asmeninį branding‘ą studentams pradėjau vesti paskaitas užsienio akademinėse institucijose ir tik vėliau Lietuvoje. Jaunus, savo karjerą tik imančius statyti žmones ši tema visada labai „užkabina“, jie entuziastingai imasi kurti savo asmeninio prekės ženklo strategijas.

20180328153341-82597.jpg 

Tai paprastai kalbant, kam reikalingas tas asmeninis branding‘as?

Pradedant kalbėti apie asmeninį branding‘ą arba asmeninę ženklodarą, reikėtų paminėti, jog žinome mes tai ar ne, bet kiekvienas iš mūsų yra prekės ženklas. Tiesą sakant, kai kuriais atvejais galima sakyti, kad asmeninis branding‘as yra reputacijos sinonimas. Aplinkiniai visada apie jus kažką galvoja, turi susidarę savo nuomonę. Vienintelis klausimas – ką jie apie jus galvoja ir ar jūs esate patenkinti tuo, ką jie apie jus galvoja? 

Kai mes kalbame apie asmeninį branding‘ą, kai kurie žmonės galvoja, kad tai yra kažkas labai įmantraus ir sudėtingo, kad tai reikalinga tik žymiems žmonėms, politikams, verslo konsultantams, autoriams ir pan. Tačiau visai nesvarbu kokia veikla užsiimate –ar esate teisininkas, ar gydytojas, ar draudimo agentas, ar masažuotojas, ar vertėjas, ar kirpėjas – vis tiek turite perduoti žinutę savo potencialiems klientams apie tai, kokią vertę jie kuria, kokias problemas sprendžia ir kuo yra išskirtiniai.

Ar galima sakyti, kad tai lyg „reklama iš lūpų į lūpas“?

Ne visai taip, greičiau „reklama iš lūpų į lūpas“ yra geros asmeninio branding‘o strategijos rezultatas. Ar aplinkiniai rekomenduotų jus kaip patikimą ir gerą savo srities ekspertą? Ar žmonės galvoja, kad esate sąžiningas? Ar jie mano, kad tai, ką darote yra kokybiška? Dažniausiai tai yra tie dalykai, kuriuos mes norėtume girdėti apie save ir tikrai norėtume, kad mūsų klientai taip apie mus galvotų, todėl netgi strategiškai svarbu, kad jie gautų iš mūsų teisingą žinutę apie mus, ir kad tikrai suprastų kokie yra mūsų talentai, kokias klientų problemas mes sprendžiame.

Nuo ko reikėtų pradėti kurti tą žinutę apie save savo klientams?

Galima būtų pradėti nuo atsakymų į tris svarbius klausimus: 1) kas aš esu? 2) ką aš veikiu? 3) kokias klientų problemas aš sprendžiu? Arba – kokiose srityse galiu būti naudingas? Tuomet patraukliai suformuluoti lengvai įsimenamą savęs pristatymo žinutę 2-3 sakiniais. Tai yra ypatingai svarbu. Būna, kad dalyvaudami viešuose renginiuose, formaliuose dalykiniuose susitikimuose ar tiesiog sutikę senai matytą bičiulį ar buvusį kolegą bei sulaukę klausimų: „Kas naujo? Ką veiki gyvenime? Kuo dabar užsiimi?“, pasimetame ir nežinodami kaip čia trumpai ir teisingai save pristatyti, galiausiai tik išlemename: „Ai, nieko ypatingo. Tai prekyboje sukuosi, žinai“. Tokiu atveju tai būtų siaubingai neišnaudota akimirka, mat praleidote progą susidomėjusiam žmogui tinkamai pristatyti save. Taigi, trumpą savęs pristatymą reikėtų atsakingai paruošti, kruopščiai atrinkus žodžius ir pateikus informaciją taip, kaip norėtumėt, kad apie jus kalbėtų, jus prisimintų.

 20180328153405-85126.jpg

Kokių dar žingsnių rekomenduotumėt imtis?

Paminėsiu keletą svarbių pasiruošimo žingsnių.

Atlikite Google paiešką apie save ir pažiūrėkite, ką žmonės jau dabar apie jus gali sužinoti. Neverta net išsiplėsti apie pasiekiamumo internete svarbą– savo potencialiems klientams ar užsakovams jūs turite būti lengvai randamas. Net ir tie, kurie galvoja, kad socialiniai tinklai, žinomumo didinimas per įvairaus pobūdžio turinio kūrimą ir panašūs dalykai yra laiko švaistymas ir neva tai „tuštybių mugė“, turėtų pagalvoti, ar informacijos apie juos įmanoma kažkaip rasti, ar galima lengvai sužinoti apie jų teikiamas paslaugas ar parduodamas prekes? Čia vertėtų paminėti, kad reikėtų būti atsakingiems veikiant internete, spaudžiant „patinka“ kažkokiuose abejotinos reputacijos puslapiuose, aršiai komentuojant ar kritikuojant, nes tai gali nesutapti su ta pagrindine žinute, kurią apie save jūs stengiatės iškomunikuoti. Savo matomumui didinti virtualioje erdvėje reikėtų sukurti gerai apgalvotą ir nuoseklų planą, tam, kad pasiektumėte geriausių rezultatų.

Išsikelkite aiškų tikslą.

Užsirašykite aiškų tikslą – kuo norėtumėte būti, ką norėtumėte pasiekti po pusės metų, metų, 5, 10 metų? Tikslų nustatymas yra būtinas, kad žinotume, kokios krypties laikytis komunikacijos plane, kad sukurtume pranešimą apie save, kuris padėtų pasiekti tikslinę klientų rinką.

Identifikuokite savo tikslinę auditoriją – kas yra jūsų klientas.

Turite apibrėžti kam siunčiate žinutę apie save, kaip galima būtų apibūdinti jūsų tikslinį klientą, kokie yra geriausi sklaidos kanalai tam klientui pasiekti, kokios formos informacija jį gali sudominti, kokias jo problemas galima bus išspręsti.

Supraskite tikrąją vertę, kurią jūs teikiate kitiems.

Prieš reklamuodami save gerai pagalvokite ,kokią tikrąją vertę jūs kuriate savo klientams. Būtent ją ir reikėtų labiausiai akcentuoti skleidžiant žinutę. Juk, pavyzdžiui, jei kalbėtume apie čiužinius, techninė informacija apie medžiagą, iš kurios jie padaryti, yra mažiau svarbi nei tai, kaip ir dėl ko žmogus miegodamas ant to čiužinio pailsi, saugo nugarą ir pan. Taigi, sukurkite tinkamą vertės pasiūlymą!

Būkite autentiškas – būkite savimi.

Ilgai būti tuo, kuo iš tikrųjų nesate, nepajėgsite. Tai pareikalautų per daug pastangų ir jėgų, kol galiausiai nusistekenę emociškai ir psichologiškai vis vien norėtumėt sugrįžti prie savo esybės šaknų, prie to, koks esate iš tikrųjų. Paprastai kiti lengviau pamato jūsų išskirtinumus nei jūs pats, todėl ieškodami atsakymų apie savo autentiškumą, galite į pagalbą pakviesti koučingo specialistą, gal vieną kitą klientą, kolegą, ar žmogų iš savo artimos aplinkos. Jūsų autentiškumas ir unikalumas padarys jus išskirtiniais ir lengviau atpažįstamais rinkoje. Yra netgi rekomenduojama dalintis savo patirtais sunkumais, nesėkmių istorijomis ir karjeros progreso metu išmoktomis pamokomis tam, kad neatrodytumėt perdėm tobulas, kad atvirumu pelnytumėt didesnį tikėjimą jumis.

Esminis dalykas yra tai, kad Jūs turite išsiskirti iš minios ir atrasti savo unikalias savybes ar išskirtinius gebėjimus kuriant vertę klientui! Tai patraukia jūsų potencialių klientų dėmesį ir atveda jums tuos klientus „iki durų“. Tada turite galimybę realiai parduoti savo prekes ar paslaugas, įtikinti klientą savo ekspertiškumu ir viską atlikti taip, kad klientas sugrįžtų bei rekomenduotų Jus kitiems. 

Žinoma sukurti veikiančią ir pageidaujamus rezultatus nešančią asmeninio branding’o strategiją, nėra paprasta. Per vieną naktį tai neatsitiks. Tam, kad pelnyti patikimo asmens reputaciją ir užsiauginti savo klientų auditoriją, kuri bus pasiruošusi ieškoti jūsų ir naudotis jūsų paslaugomis, prireiks laiko, kantrybės ir nuoseklumo dirbant.

To mums visiems nuoširdžiai ir norėčiau palinkėti.

Daugiau naudingų patarimų, kaip sėkmingai įgyvendinti norimus pokyčius veikloje ir asmeniniame gyvenime rasite pokyčių konferencijos puslapyje isdriskpradeti.lt