Atostogos Maltoje su 3 metų vaiku ir Pilvinuku

01. Aug 2013, 14:21 pypse pypse

Atostogauti Maltoje pasirinkome dėl vasariško klimato ir  patogaus susisiekimo. Apie įvairiausius maršrutus Maltoje, ekstremalias veiklas galima rasti internete. Aš pasidalinsiu kelionės įspūdžiais atsižvelgdama į tai, kad keliavome  šeima su 3 metų vaikų, o aš buvau su 18 sav. pilvuku.

Taigi lėktuvo bilietus tinklapyje ryanair.com  nusipirkome 3 mėnesius iš anksto (vienam žmogui pirmyn atgal skrydis ~ 600 lt). Iš anksto nusprendžiau, kad jausiuosi gerai ir Pilvinukas liks patenkintas kelione.  Sūnelis  labai laukė skrydžio lėktuvu. Nors tai jam ne pirmas skrydis, jis neprisimena, todėl visi laukėme savo vasaros atostogų. Tinklapyje booking.com užsirezervavome kambarį. Rezervacija ir jos atšaukimas yra nemokamas. Sumokėti už viešbutį reikėjo tik atvykus. Galima mokėti ir grynais ir kortele.  Pasirinkome dvivietį kambarį su pusryčiais, papildomos lovos vaikui mums nereikėjo, nes esame įpratę miegoti visi kartu vienoje lovoje. Papildoma lova nakčiai kainuoja 4 eurus.  Viešbutis mums kainavo 1200 lt.

Skridome iš Kauno į Maltą daugiau nei 3 valandas. Keliavome tik su rankiniu bagažu. Vaikui reikėjo pirkti pilną lėktuvo bilietą, todėl galėjome vežtis tris lagaminus po 10 kg. Keliavome džiaugtis TIK vasarišku oru, todėl lagaminai buvo pustuščiai, nes vasariniai drabužiai buvo lengvi, nereikėjo nei vienų kelnių, megztukų, striukių, uždarų batų ar pan. Tik vasarinės maikytės, plonos suknelės ir atviros basutės. Pasilikome vietos lauktuvėms.

Visą kosmetiką (saulės kremą, kremą po deginimosi ir pan.) susipylėme į plastikinius indelius (pirkome vaistinėje skirtus tyrimams), nes  vienas indelis su skysčiu (kremu, pudra, tušas, šampūnas ar pan.) negali viršyti 100ml. Vienas žmogus gali gabenti 1 litrą skysčių išdalintą po 100 ml. Visi skysčių indeliai turi tilpti viename plastikiniame maišelyje.

Oro uoste  sūnus bijojo eiti pro apsauginius vartus. Leido eiti kartu su tėčiu. Tėtis kišenėje turėjo centą- vartai ėmė pypsėti. Mažius labai išsigando, o apsauga liepė eiti po vieną, mažasis rėkia... galiausiai nutarė apčiupinėti.  Taigi pradžia mažylį gąsdino, bet kai pro langą pamatė takus su lėktuvais, susidomėjimas visas baimes nugalėjo.  Oro uoste nusipirkau kramtomosios gumos ir buteliuką vandens – 8 lt. Grįžtant atgal tuo pasirūpinau iš anksto. Vandenį laikė vaikas ir apsauga leido vaikams turėti gėrimų, tik reikėjo to skysčio prie jų akių paragauti.  Nesu tikra iki kokio amžiaus yra leidžiama į lėktuvą neštis vaikams gėrimus ir maistelį.

Skrydžio metu sūnus žaidė su žaisliukais ir saugos diržais, susidomėjęs stebėjo debesis, numigo. Jam kelionė buvo įdomi ir neprailgo. Man buvo labai baisu, todėl visą laiką sėdėjau užsimerkusi ir mintyse ko gero meldžiausi. Leidžiantis labai užgulė ausis, labai skaudėjo ir buvo nemalonu. Todėl kai nusileidome, aš jau dar labiau pradėjau bijoti skrydžio atgal. Bet čia labai individualu..., nes nei vyrui, nei sūnui jokių nemalonumų nebuvo.

Iškišus galvas iš lėktuvo pajutome tikrą vasarišką orą. Iš anksto internetu buvome užsisakę taksi paslaugas, kad nuo oro uosto nuvežtų iki viešbučio. Taigi laukėme savo taksi, bet jis vis nesirodė. Pradėjome įtarti, gal tokia firma net neegzistuoja, bet info centre pasakė, kad tokia firma yra, po pusvalandžio pavyko ir prisiskambinti, pasiteisino kamščiais. Svarbiausia sulaukėme, nes jau darėsi ir neramu, bet sėkmingai ir saugiai pasiekėme savo viešbutį.  Įsikūrėme ir keliavome papietauti, nes jau buvo vakaras, o lėktuve nieko nevalgėme.

Pirmą kartą atvertus kavinių meniu, mus pasitiko tokie valgiai: makaronai, wrap‘ai, mėsa grilinta su čipsais, pica; vaikų meniu – fri bulvytės arba čipsai  ir fritiūrinėje kepta vištiena arba žuvis, mėsainis su čipsais arba fri, makaronai.  Paskui prie tokių meniu reikėjo priprasti. Antrą dieną mano berniukas jau nebegalėjo žiūrėti į riebaluose keptą maistą, todėl valgydavo tik batoną su sviestu (duodavo nemokamai labai skanu) arba makaronus su sviestu ( 8eurai!).  Įdomesnius patiekalus, kuriuos ragavome tai žvejų miestelyje šviežiai keptą žuvį su jūros gėrybėmis ir triušiena ( vėlgi pateiktą su čipsais). Tiesa, viešbučio kambaryje buvo mini virtuvėlė su mikrobange ir el. viryklė, šaldytuvas, indai, bet mes į kambarį grįždavome tik pernakvoti ir norėjome daugiau laiko skirti salai, nei maisto gaminimui, o ir šiaip jei jau gamini reikia ir plauti indus, tai jau ne tikros atostogos…

Vaikui patiko labai skanūs pilstomi ledai, kurie tirpo nežmonišku greičiu. Neveltui prie šaukštelio būdavo įdėtas ir šiaudelis.

Bevakarieniaudami pirmąją dieną nusprendėme, kad rytoj iš pat ryto keliausime  po salą, kol dar nesame nualinti karščio. Į kitus miestelius keliavome miesto autobusais. Dienos bilietas suaugusiam kainuoja ~3 eurus, vaikui nemokamai. Susisiekimas aiškus, patogus, nors ir ne visada autobusai laikosi grafiko, bet kelionės mūsų labai išvarginti nespėjo. Autobusuose veikia kondicionieriai, su vaikais visi mielai užleidžia atsisėsti. Jei kelionė ilgesnė (valandą ar dvi) vaikas spėja ir pamiegoti.

Taigi pirmą dieną aplankėme Medinos miestą. Jame pasirinkome apžvalginį turą traukinuku. Vairuotojas buvo labai malonus, pasiūlė vaikui ir pavairuoti. Pusvalandžio trukmės kelionėje pamatėme svarbiausius objektus. Pėsčiomis pasivaikščiojome po  tylos miestą, suvenyrines.

20130801140858-20532.jpgVakare nusprendėme išnaudoti dar galiojančius dienos bilietus ir patraukėme prie jūros. Jūra su smėlėtu paplūdimiu nuo mūsų viešbučio buvo už 5 km, tad toli važiuoti nereikėjo. Vakare paplūdimyje buvo ne taip karšta ir ne tiek daug žmonių. Saulei leidžiantis grįždavome “namo” ir keliaudavome ieškoti naujos vietos vakarienei.

Kitą dieną vykome į Popajaus miestelį.  Miestelis įskūręs  labai gražioje vietoje.

20130801140945-63616.jpg Ten, kažkada buvo filmuojamas filmas ir išlikę įvairiausių daiktų. Viską galima čiupinėti ir liesti, išbandyti Popajaus bokso pirštines ar pagroti jo pianinu. Po miestelį vaikšto persirengėliai, kurie rodo vaidinimus, kalbina žmones vaikus, organizuoja įvairiausius konkursus.  20130801141038-40755.jpgĮsikūrę ir Kalėdų senelio nykštukų dirbtuvės. Sūnus pamatė kaip gaminami žaisliukai, kur pakuojamos dovanos ir kur patenka laiškai, kuriuos jis rašo Kalėdų seneliui. 20130801141128-34483.jpg

Buvo galima nemokamai pasivaišinti maltietišku vynu, kurį visi labai giria ir  laiveliu  plaukti apžiūrėti uolų. Miestelyje galima maudytis jūroje, kuri viliojo pramogomis, bet dugnas labai akmenuotas, arba pasirinkti vaikišką baseiną su estakadomis ir nemokamais gultais.

Miestelyje praleidome visą dieną. Dabar mano sūnus nori būti Popajumi, pradėjo valgyti špinatus ir auginti raumenis, kad galėtų įveikti visus blogiečius.

Po dienos praleistos Popajų miestelyje, nusprendėme išnaudoti vis dar galiojančius autobusų bilietus ir keliauti pasižvalgyti po naktinę sostinę.  Kelionė iki jos mums užtruko valandą, bet neprailgo. Bevažiuojant labai keitėsi panorama, pamatėme ir modernesnių pastatų, o pačios sostinės grožis – neapsakomas. Kadangi namukai išsidėstę laipteliais, o naktį juose spigsi šviesos, atrodo labai įspūdingai tarsi “šviečiantys kalnai”. Mus pasitiko didingos pilys ir šokantys fontanai.

Kitą dieną suplanavome iš pat ryto vykti prie jūros iki uosto ir keliauti visą dieną laivu po salas. Bet nuvykus sužinojome, kad jau visos vietos rezervuotos, todėl teko atidėti išvyką rytojui. Nusprendėme aplankyti akvą parką.  Į akvą parką įėjimas yra pakankamai brangus, kas valandą galima žiūrėti pusvalandžio trukmės papūgų, jūrų liūtų ir delfinų šou. Tiesa, lyginant su Klaipėdos delfinariumo pasirodymais, šiuo likome nusivylę. Klaipėdoje esame matę tikrai šaunesnius ir originalesnius pasirodymus. Nelabai buvo programos, tiesiog komandos ir jų atlikimas. Bet šiame parke  įspūdingiausia yra galimybė plaukioti su delfinais, arba pasirinkti tik delfinų arba jūrų liūtų glostymą. Bet nėštukėms toks malonumas nėra galimas, todėl tik grožėjausi plaukiančiais žmonėmis kartu su delfinais ir jų nuotraukomis. Vakare tradiciškai keliavome į paplūdimį.

Kita dieną sėkmingai pradėjome kelionę laivu po salas. Pasirinkome mažą laivelį, todėl jis galėjo įplaukti į natūraliai susiformavusias uolas. Laivelyje galima degintis, arba patogiai sėdėti po stogu. Laivas buvo sustojęs Žydrojoje lagūnoje 3 valandas. Tai lagūna, kurios vanduo žydras žydras. Galima buvo šokinėti iš laivo, arba keliauti apsižvalgyti po salą. Kitas sustojimas buvo prisišvartavus prie didelės uolos Kristalinėje lagūnoje. Galima buvo kilti į uolas ir stebėti kraują kaitinančius vaizdus, arba   lipi kopėtėlėmis į vandenį ir nardyti su akiniais ir vamzdeliu. Nardymas  su  įranga yra draudžiamas nėštukėms, bet porą kartų pasižvalgyti su vamzdeliu išdrįsome visi. 20130801141723-72420.jpgBaisu yra tai, kad esame vidury  jūros, labai gilu, vamzdeliu kvėpuoti nėra paprasta, netgi sunku, o panirus atsiveria neapsakomas vaizdas, kuris net glumina – žuvys,  medūzos,  nuostabus povandeninis pasaulis, kurį stebėti šioje šalyje mėgsta daugybė nardytojų, dėl ypač skaidraus vandens.  20130801141701-94679.jpgGrįžę į uostą tradiciškai lepinomės vakarinė s  saulės voniomis ir šilta jūra.20130801141628-68068.jpg

Kitą dieną  keliavome į jūrinį miestelį, garsėjantį spalvotais laiveliais ir ypatingais žvejų laimikiais. Jaukiame restoranėlyje ant jūros kranto mums patiekė šviežias keptas žuvis ir jūros gėrybes, čia veikė gausus suvenyrų turgus, o paplūdimys buvo nusėtas kriauklėmis.20130801141752-95751.jpg

Išaušo priešpaskutinė diena Maltoje, todėl ją paskyrėme saulės ir vonios malonumams. Visai dienai išsinuomojome skėčius ir gultus, deginomės, maudėmės ir valgėme ledus nuo ryto iki vėlyvo vakaro. Vanduo šiltutėlis ir prie jo nereikia pratintis, dugnas ir paplūdimys – smėlėtas, bet smėlis toks limpantis, net sausas sunkiai  nupurtomas nuo kūno, visai nepanašus į mūsų pajūrio smėliuką. Krantas negilus, visai nėra bangų, nėra stiprių povandeninių srovių ar duobių, todėl labai patogu maudytis vaikams. 20130801141852-61571.jpgTiesa, vanduo labai sūrus, aš maudžiausi tik su saulės akiniais, nes bijodavau lašų, bet mano vaikui akių visai negraužė ir tai problemų  jam nekėlė, bet verta pagalvoti ir apie plaukimo akinukus.20130801141825-19132.jpg

Paskutinę dieną po pietų laukė skrydis į Kauną, todėl pirmą dienos pusę jau  nebekeliavome į paplūdimį, o pasirinkome maudynes ir lepinimąsi prie viešbučio baseino. Taksi, vėl vėlavo, bet spėjome laiku, praėjimas pro apsaugas buvo daug malonesnis. Vaikas iš anksto informavo mane, kad jau nebijos, o ir nebuvo tokios didelės patikros. Niekas neliepė nusiimti nei batų nei papuošalų (Kaune net vaikas turėjo eiti basas). Oro uostas yra didelis su daugybę parduotuvių , laukiamasis erdvus, todėl laikas neprailgsta.

Atostogaudami Maltoje nespėjome aplankyti Playmobil fabriko. Vaikai iš mūsų viešbučio pasakojo, kad ten įspūdinga, pats gali pasigaminti žaisliuką (panašu į lego), mes tik oro uoste jų firminėje parduotuvėje įsigijome šių žaislų geromis kainomis. Malta garsi Maltos ordinu, riteriais, todėl ten daug pilių, riterių statulėlių, suvenyrai puošti riteriais. Mano vaikas riterių fanas, pilys ir riteriai jam geriausi žaislai, todėl šalis jam ir dėl to labai patiko, parsivežė namo naujų riterių figūrėlių, o maudydamasis jūroje išmoko plaukti tik su pūsliukais (iki tol galva vis panirdavo ir išsigąsdavo) ir nugalėjo gylio baimę, nes išdrįso šokti kartu iš laivo, kur gylis milžiniškas. Iki tol plaukdavo kol siekia kojytėmis.20130801141937-59137.jpg

Savaitė Maltoje buvo tikros vasaros atostogos – su puikiu klimatu ir maudynėmis, sugebėjome suderinti pramogas vaikui ir patys pamatyti šalį. Labai pasiilgome bulvių košės ir kotletukų, todėl grįžus į Lietuvą, pirmiausia tai ir gaminomės.

Šalis labai sausa, mažai žalumos, kalnuota, šiltas oras, bet keliauti su vaiku ir pilvuku buvo tikrai įmanoma, aš netgi nepavargau. Aišku, gerai, kad kartu keliavo ir stiprus tėtis, kuris galėjo panešti pavargusį vaiką arba  kelioninę kuprinę su vandeniu, vaisiais ir paplūdimio reikmenimis.

Kitą vasarą sūnus bus pusmetinuko broils, bet jau pradėjome planuoti šeimos kelionę. Mažyliui kelionė nieko nekainuos, o labiausiai džiaugėmės, kad keliaujame visa šeima kartu,  nereikia jaudintis kaip jaučiasi Ir ką veikia pvz. su seneliais pasilikęs vaikas ar pan. Juolabiau, kad tikrai viską įmanoma suderinti, o vaiko reakcija į pamatytus vaizdus, į jūrą į driežą, į medūzą, į kriauklytę  dar labiau sustiprina visus patirtus pojūčius.

Kad ir kaip bijau skrydžių ir vien dėl jų, nelaukių suplanuotų atostogų, šiandien prie durų jau laukia išrikiuoti lagaminai. Guodžia tik tai, kad skrydis bus gerokai trumpesnis... Šiandien vakare iš Kauno oro uosto kilsime  ir leisimės Švedijos oro uoste – aš ir sūnus bei 21 sav. skaičiuojantis Paslapčiukas atostogausime Stokholme. Kaip mums seksis būtinai papasakosime.

Tapk naujojo projekto VASAROS GIDAS dalyviu

PAGRINDINIS PROJEKTO „VASAROS GIDAS“ RĖMĖJAS

www.mazasiskeliautojas.lt

02. Aug 2013, 19:36

SUPER 👍👍👍

motinysteveza motinysteveza 02. Aug 2013, 19:34

waw, kaip įdomu! fantastiškos atostogos! super aprašymas!!

Gintarep Gintarep 02. Aug 2013, 09:49

Net suabejojau ar ne as ten buvau, nors nesu buvusi 😀 aciu uz sklandu ir idomu aprasyma