Kelionė automobiliu. Tikslas - aplankyti Daniją ir Švediją (5)

30. Aug 2021, 00:14 ViktorijaBudene ViktorijaBudene

Septinta diena. 4 val. kelionė į Kopenhagą. Pakeliui sustojome prie Vikingų kaimelio. Į vidų nėjome. Bet aplankyti verta. Gal kitą kartą.

Kopenhagoje buvome vakare. Oras nelepino, bet norėjome pasižvalgyti.

Pirmas aplankytas objektas - Tivoli sodai.

Nuo 1843 m. Tivoli sodai - tai įkvėpimas visame pasaulyje žinomuose "Disney" pramogų parkuose. Čia daugybė pramogų, įskaitant kalnelius, lėlių teatrus, restoranus, kavines, sodus, maisto paviljonus ir net Maurų stiliaus koncertų salė. Tivoli pasirodė daugelyje filmų ir yra tikras miesto simbolis. Naktį fejerverkai apšviečia dangų, o žiemą sodai dekoruojami žiburiais Kalėdų sezonui.

Su vaikais buvo labai sunku, nes jiems

Visur norėjosi, o mūsų planas buvo pasivaikščioti po Kopenhagą. Bet šią vietą aplankyti ir skirti dėmesio tikrai verta. Skirtumas nuo Legolendo tas, jog čia kainavo įėjimas ir atskirai perkiesi bilietėlius į kiekvieną pramogą. O lyginti grožiu neverta, nes skirtingos tematikos.

Kitas objektas - Apžvalgos bokštas. Galvojome bus laiptai, tai aš su Elena, kuri miegojo likau laukti. Vyras sakė, jog iki par viršaus nebuvo laiptų, išgrįsta akmenukais ir sukasi ratu. Viršuje apžvalgos aikštelė. Ji yra 36 metrų aukščio, o 1642 m. buvo pastatyta kaip observatorija.

Nyhavn. Tikrai graži vieta, vienoje pusėje visa alėja pilna kavinių. Yra tekę matyti šią gatvę atvirukuose, Legolende buvo sukonstruota iš kaladėlių.

Aštunta mūsų kelionės diena. Paskutinė diena Danijoje. Pratęsėme ekskursiją.

Aplankėme garsiąją undinėlę. Tai bronzinė statula, kuriai 2013-aisiais sukako 100 metų. Undinėlės statula yra vandenyje, ant akmens, „Langelinie” promenadoje. „Undinėlės” statulą miestui kadaise padovanojo aludarys, mėgęs H. K. Anderseno pasaką „Mažoji undinėlė”.

Kita vieta, tai Frederiksborgo pilis (Frederiksborg Slot) – viena iš karališkųjų pilių, statyta 16 a. Tai yra didžiausia Renesansinė pilis Skandinavijoje, įsikūrusi Hilerode, į šiaurę nuo Kopenhagos. Pilis įkurta ant trijų nedidelių salelių Slotsøen, arba Pilies, ežere, o greta pilies įrengtas dailus baroko stiliaus sodas. Pilis iškilo valdant legendiniam danų karaliui Kristijonui IV vietoje čia stovėjusios pilies pirmtakės. Anksčiau šios pilies koplyčioje būdavo karūnuojami karaliai. (Truputėlis istorinių faktų ?)

Paskutinis taškas - Kronborgo pilis. Mums ji tokio įspūdžio nepaliko kaip prieš tai aplankyta, nors ši įtraukta į Unesco pasaulio paveldo sąrašą. Į vidų nėjome, nes ir vaikams nuovargis ir miegas, ir mums reikėjo skubėti į kitą nakvynės vietą. Pasivaikščiojome aplink. Šalia dar buvo senovinių automobilių paroda.

Kelionė tęsiasi. Persikėlėme į Švediją. Kėlėmės 19km mokamu tiltu.

Rytoj keliausime po naujas vietas.

P.S. kai važiavome Danijoje į pilį, prieš mus važiavo keli karališkosios šeimos automobiliai, atkreipėme dėmesį į numerius ?