PRIEŠMOKYKLINUKŲ UGDYMAS

PRIEŠMOKYKLINUKŲ UGDYMAS

21. Mar 2017, 14:16 RenataŪselienė RenataŪselienė

Mieli tėveliai:) 

Nežinau net kaip pradėti teisingiau savo naująjį blogą, kuriame bandysiu pasakoti apie tai, kaip ugdome, laviname ir užsiimame su sūnumi, kuris kitais metais keliaus į pirmą klasę. Tad pradėsiu nuo pradžių...Nuo rudens ir rugsėjo 2-osios:)

 

Nemeluosiu, didelė darželių šalininkė niekada nebuvau. Bet tik dėl to,kad niekada nesupratau, kodėl auklėtojos gali būti tokios veidmainės ir paviršutiniškos; tėvai gali vesti savo "sveikus" vaikus, kuriem iš nosies bėga žali snargliai, o kosulį galima išgirsti tik įžengus į darželio pastatą. Tokie įspūdžiai nekelia nei pasitikėjimo, nei didelio noro palikti ten savo vaiko. Bet...Yra dalykų, kuriuos privalu daryti- lavinti, ugdyti ir skatinti vaiko socialinį gyvenimą. Taigi...Intensyviai ruošėsi, nusiteikinėję morališkai iškeliavom į "nulinę klasę". Daug domėjausi, nagrinėjau, ką vaikai turi ten daryti, ko turi išmokti ir kokias žinias sukaupti prieš verdami mokyklos duris. Dar nuo praėjusio pavasario užsiiminėjau savarankiškai su sūnumi, sprendėme įvairias užduotis (matematines), pažindinomės su pasauliu, bandėme mokytis raidžių. Buvau rami,kad vaikas keliauja nevisai "žalias" ir jau šiokį tokį bagažą susirinkęs. O čia ir prasidėjo staigmenos...

Rugsėjis prabėgo netikėtai, ir kažkokių didelių pasiekimų nesulaukėm. Ne todėl,kad sūnus negabus, o todėl,kad auklėtoja pažindinosi su vaikais, dėliojo planus ir mintis, ...kol surengė susitikimą ir nusprendė ko ir kaip mokys, jau ir mėnesio kaip nebūta. Pripažinsiu, jos pasirinkta strategija šviesti pratybų sąsiuvinius ir taip pateikti užduotis man labai nepatiko. Bet..dauguma yra dauguma. Paklausyti kodėl? Todėl,kad nei mes, tėvai, galim konktroliuoti kiek vaikas ko išmoko, nei vaikas skatinimas tvarkingai dirbti savo ugdomojoje priemonėje (ka sbus daroma mokykloje), mano galva, čia paliekama laisvė auklėtojom duoti arba ne tas užduotis. Pirmus porą mėnesiu sūnus dažnai atnešdavo pasigirti ką ir kaip atliko..Darbeliai vis retėjo ir retėjo...Kadangi namie turime tokius pačius pratybų sąsiuvinius pro retą paklausiu ką jie naudojo darė,-bet atsakymas nedžiugina. 

Mano didelis patarimas tėveliams-domėkitės, klauskite vaikučių, nes nė nepastebėsite, jeigu prabėgs pusė metų, o jūsų atžala tik pieš ir žais. Be abejo, nesakau, tai nereiškia, kad taip turi būti visur-tikrai ne. Turime idealių pavyzdžių kitose ugdymo įstaigose, kur vaikai labai ir net labai daug užsiima, kur jie išmoksta viso to. būtent dėl šių priežasčių mes ir supratome,kad mūsų ugdymo įstaiga stabdo vaiko ugdymąsi, vietoj to,kad pilnai ir su kaupu jį paruoštų naujam gyvenimo etapui.

Tokia liūdna mūsų priešistorė, bet pažadu kitame bloge pradėti pasakoti ir dalintis, ką mes veikiame namie, kaip dirbame su vadovėliais, žaidimais ir kitomis priemonėmis, ir kaip sūnus ne tik išmoko per metus skaičiuoti, bet ir su dideliu noru žaidžia suaugusių Monopolį  ir pats atlieka sandorius:)

 

20170321141606-12161.jpg

Raudonas balionėlis Raudonas balionėlis 23. Mar 2017, 16:38

Labai įdomu! 😀

RenataŪselienė RenataŪselienė 22. Mar 2017, 19:35

Mielosios, labai ačiū už komentarus ir pastebėjimus.

Kristina B., atsakau į Jūsų klausimus. Mūsų sūnui šiuo metu beveik 6,5 m. Nuo rugsėjo pasiekėme tikrai nemažai, išmoko skaičiuoti iki 100, atlieka aritmetinius veiksmus iki 20 mintinai, pažįsta visas raides ir jau po truputį skaito skiemenimis. BET, tas "bet" labiausiai ir liūdina: skaito ir pažįsta raides tik pradinių klasių mokytojos dėka, pas kurią mes vežame vaiką kartą į savaitę ir tai,ką jie ten išmoko kartojame namie savaitgaliais ar laisvesniais (kai vaikas ne toks pavargęs) vakarais; matematiką tobuliname ir skatiname mokytis toliau namie žaisdami žaidimus, atlikdami užduotis, spręsdami vaikiškus žurnalus (apie tai parašysiu kitame poste). Na, o tikslai, - beveik visus pasiekėme, norėtųsi,kad su skaitymu jaustųsi tvirčiau, nes šiai dienai bando, bet dar viską daro labai nedrąsiai.

Zylutee, kaip ir rašiau - nesakau, kad tokia situacija visose ugdymo įstaigose, bet, deja, tokių dar yra, kur žmonės paviršutiniškai žiūri į vaikų ugdymą. Ir tai rodo ne tik atsakymai, ne tik darbas, bet bendra įstaigos politika ir požiūris. Bet čia jau kita tema😀 Man labai smagu,kai aš paklausiau, kaip dirba kitos auklėtojos, kaip vaikai žaisdami ir net nenutuokdami išmoksta to,ką galbūt aš stengiuosi perteikti tikrai mokymosi forma (na, nes kitaip nemoku😀 ), bet kalba apie tai,kad be tų 5 kompetencijų, kurias turi ugdyti priešmokyklinukams, jie neturi išeiti "tuščiom" galvom nesugebėdami net sudėti ar atimti iki 10. Ir taip sakau ne šiaip sau, bendravau su ne vienu pedagogu, dirbančiu su pradinukais, ir visi patvirtino,kad mūsų vaiko įstaiga nesuteikia to,kas privalu.
Piešti yra gerai, bet vien piešdamas ir nepažinodamas raidžių ar skaičių sotus nebūsi😀

Kristina B. Kristina B. 22. Mar 2017, 14:09

zylutee, man labai patiko Jūsų komentaras 😀 bet deja, mane kaip ir autorę liūdina situacija tam darželyje.. kaskart grįžus klausiu, kokią užduotėlę šiandien darėte (bandau ir per aplink, ar šokot, ar dainavot, ar eilėraštį mokėtės, ar piešėt ir t.t.), tai atsakymas būna kokį kartą per savaitę. Suprantu aš situaciją, žinau, kad mūsų auklėtoja tikrai labai gera ir tiesiog nespėja.. bet baisu, žinokit.. ta mokykla toks baisus dalykas, kad net kai pati ėjau toks baisus neatrodė 😃

Kristina B. Kristina B. 21. Mar 2017, 19:58

O ataskaitos taškas? t.y. kiek dabar sūnui metų ir kokie pasiekimai? Kokie Jūsų tikslai per tą laiką iki rugsėjo?