Versli mama Aistė: "Jeigu tik nori būti pats sau viršininkas - verslo nepradėk"

Versli mama Aistė: "Jeigu tik nori būti pats sau viršininkas - verslo nepradėk"

06. Oct 2015, 11:30 Goda_Mamyciuklubas.lt Goda_Mamyciuklubas.lt

Aistė Vyšniauskaitė - Stanevičienė devynmetės Smiltės ir keturmečio Vakario mama džiaugiasi, kad su antruoju vaiku pavyko "paauginti" ir šeimos verslą - drabužėlius iš merino vilnos ir bambuko "Green Rose" www.green-rose.lt

20151005200342-87513.jpg

- Kur išmokote siūti ir kiek siuvote iki Green Rose atsiradimo?

- Gimus antram vaikučiui, pajutau norą ką nors jam pasiūti pati. Nusipirkau buitinę siuvimo mašiną ir sėdau bandyti. Iš pradžių daug kas nesigavo arba ne taip, kaip norėjosi, bet vėliau jau džiaugdavausi rezultatu. Tikrai savęs nevadinčiau siuvėja, bet tuo metu jaunėliui pasiūdavau ir drabužiukų, ir medžiaginių sauskelnyčių. Po pusės metų jau gimė "Green Rose" idėja. Tada iš karto ieškojausi profesonalios siuvėjos, kuri padėtų man įgyvendinti gimusias idėjas.

- O kaip kilo mintis siūlyti siūtus gaminius kitiems?

- Viskas prasidėjo, kai į mano rankas pateko kitokie audiniai, nei įprasta – kanapės, bambuko pluošto audiniai, merino vilna. Švelnūs, minkštučiai, malonūs, natūralūs, ekologiški – būtent to, ko reikia ką tik gimusiam vaikučiui. Pirmuosius drabužėlius pasiuvau savo sūnui, be galo jais džiaugiausi. Vėliau drabužėlius iš bambuko bei merino vilnos siuvau pažįstamiems. Visi buvo patenkinti, gyrė audinių malonumą bei išskirtinumą.

Kadangi mes su vyru esame verslūs žmonės, mums gimė mintis gaminti tokius drabužėlius kūdikiams bei vaikams, nes Lietuvoje tokių drabužėlių nebuvo itin daug. Merino vilnos gaminukų vaikams dar buvo galima rasti, tačiau bambuko bei kanapės pluošto drabužėlių man nepavyko rasti.

Prasidėjo ilgas, įdomus ir kūrybinis darbas. Tinkamų audinių ieškojimas fabrikuose, drabužėlių dizaino kūrimas. Įdomu buvo stebėti mūsų vaikams visą procesą, nes kiekvienas naujas gaminukas iš karto atkeliaudavo pas juos. Jie buvo ir iki šiol yra didžiausi kritikai, drabužėlių testuotojai. Mūsų vaikai turi visus mūsų firmos drabužėlius, kurie yra kažkuo ne tokie, kitokie, kokius įsigyja mūsų klientai. Tai pirmieji pasiūti drabužiai, kuriuos vėliau po vaikų kritikos, taisome, tobuliname.

20151005200354-46930.jpg

- Iš kur atkeliauja šie ypatingi audiniai? Ar gamina juos Lietuvoje? Kokios jie kokybės?

- Tiek merino vilnos, tiek bambuko pluošto audinių galima gauti iš Kinijos. Tačiau šie audiniai nėra tokie kokybiški, neturi sertifikatų. Todėl teko gana ilgai ieškoti, kol radau tikrai kokybiškus ir sertifikuotus merino vilnos bei bambuko pluošto audinius, tiesiai iš fabriko, kuris yra iš Europos Sąjungos. Gaila, jog tokių audinių negamina Lietuvoje. Laukiame, kada Lietuvoje pradės gaminti bent kanapės pluošto audinius – būtume mes pirmieji pirkėjai.

- Kas kuria dizainą? 

- Visus siuvimo, dizaino, modeliavimo darbus padėjo nudirbti mūsų profesionali siuvėja, kuri dirba iki šiol. Esame taip susidirbusios, jog labai lengvai viena kitą suprantame, pasitariame dėl drabužių dizaino, spalvų. Mano idėjos per profesionalios siuvėjos rankas lengvai virsta drabužiais.

- Kaip sugalvojote pavadinti "Green Rose"?

Kūrėme prekės ženklą. Mane visą laiką žavėjo mėlynos rožės. Tačiau čia jos mums nelabai tiko, nes mėlyna spalva tikrai neasociavosi su natūralumu, ekologiškumu. Taigi čia labai tiko žalia spalva. O be to išsiaiškinome, jog žalia rožė – tai unikali bei reta gėlė. Tai nuolatinio gyvenimo, gyvenimo jėgos, energijos, dvasios atsinaujinimo, sveikatos, džiaugsmo, gerovės simbolis. Taip ir gimė žalios rožės prekės ženklas. Kadangi turėjome minčių savo produkciją pasiūlyti užsienio rinkoms, pavadinome "Green Rose".

20151005200408-23231.jpg

- Išsiplėtėte, kiek dabar dirba žmonių prie Green Rose?

- Per tris metus išsiplėtėme į penkių žmonių kolektyvą. Viena iš jų padeda su pardavimais, užsakymų išsiuntimu.

- Kur reklamuojatės?

- Reklamos būtų išbandėme įvairių. Dalinome lankstinukus renginiuose, dalyvavom šventėse, mugėse, parodose, rengiau seminarus mamoms. Šiuo metu vedu blog‘ą apie mūsų produkciją greenrosedrabuziai.blogspot.lt, rašau straipsnius į įvairius žurnalus bei internetinius portalus, reklamuojamės facebook‘e www.facebook.com/GreenRoseLt, šiuo metu kaip tik išbandome reklamą radijuje.

- Kaip planuojate dar plėstis, augti?

- Planų plėstis ir augti tikrai turime. Nemažai produkcijos iškeliauja į Norvegiją, bet taip pat dairomės į kitas šalis: Lenkiją, UK, Vokietiją, Prancūziją. Ieškome partnerių, dalyvaujame tų šalių parodose, pristatinėjame savo produkciją.

- Kaip plėtėtės, kada sugalvojote atidaryti "tikrą" parduotuvę?

- Parduotuvės tikrai neplanavome atidaryti, nes tuo metu aš, visų pirma, buvau mama – visą dėmesį skyriau savo mažyliui ir pradinukei dukrytei. Kartu su vyru dirbdavome, kai vaikai miegodavo.  Taigi atidarėme internetinę parduotuvę. Supratome, jog reikalingos gražios nuotraukos. Nors susiradome fotografą, tačiau ir pati paėmiau fotoaparatą į rankas. Tiesą sakant, jo nepaleidau ir iki šiol. Vis daugiau ir daugiau mūsų internetinėje parduotuvėje atsiranda mano pačios drabužių nuotraukos.

Šiuo metu mūsų sūnus jau lanko darželį, dukrytė sėkmingai mokosi, taigi šeimos verslui jau galim skirti vis daugiau ir daugiau dėmesio. Pradėjome gaminti ne tik drabužėlius kūdikiams ir vaikams, bet ir suaugusiems termo drabužius.  Atidarėm prie siuvyklos Vilniuje nedidelę parduotuvėlę. Turim planų atidaryti didesnę parduotuvę prekybos centre.

20151005200419-48290.jpg

- Pardavinėjate ir užsienyje - kaip ten "prasimušėte"?

- Nepraėjus metams, mūsų produkciją pastebėjo žmogus iš Norvegijos, kuris tapo pirmasis mūsų ambasadorius į užsienio rinką – Norvegiją. Vėliau ir patys tapome drąsesni, pradėjome dalyvauti parodose, siūlyti mūsų produkciją kitoms užsienio šalims. Dabar jau net dedam ant žemėlapio kryžiukus, kur mūsų nors vienas gaminukas yra nukeliavęs: Kanada, JAV, Čilė, Japonija, Australija, Graikija ir kitos.

- Ar naudojatės Etsy?

- Etsy nesinaudojame, nors planuose yra noras išbadyti.

- Koks pats pats populiariausias Green Rose gaminys?

- Merino vilnos dviejų dalių pižama http://www.green-rose.lt/pizamos-vaikams-merino-vilna . Gal vasarą šiek tiek sustoję ją pirkti, bet jau rugpjūčio antroje pusėje, tikriausiai mamos ruošia vaikučius į darželį, ir vėl ji užima pirmąją vietą.

- Ar užteko informacijos apie smulkų verslą?

- Kadangi pačios pagrindinė profesija yra teisininkė, informacijos kaip ir užteko. Tačiau priemonių, kaip finansuoti didesnius, įdomesnius ir Lietuvai naudingus projektus, pavyzdžiui, eksporto skatinimas, taip ir iki šiol neradome. Europos Sąjungos paramos projektuose dalyvauti dar negalime, nes nesame pasiekę minimalios metinės apyvartos sumos. Net gi buvome įsiprašę šiuo klausimu į svečius pas LR Ūkio ministerijos Investicijų ir eksporto departamento direktorę, tačiau ir toliau dalyvaujame Vokietijoje parodose su didžiausiu „Made in Lithuania“ plakatu, tik savomis lėšomis.

- Ieškojote paskolų ar vertėtes santaupomis?

- Paskolų neieškojome ir vertėmės savo šeimos santaupomis. Ir dabar, kas yra uždirbama iš "Green Rose" veiklos, yra toliau investuojama.

- Kur dirbote prieš tai? 

- "Green Rose" yra antrasis mūsų šeimos verslas. Prieš šį verslą dirbau teisininke mūsų šeimos pirmame versle.

20151005200433-72643.jpg

- Daugelis svajoja apie savo verslą, nes tada ir laiką gali kitaip planuotis, ir nieks tavęs nespaudžia... Ką jūs apie tai manote? Verta imtis savo verslo?

- Visada sakau, jog jeigu tik yra noras ir yra idėjų dėl savo verslo, reikia jas būtinai realizuoti. Tai yra be galo įdomi patirtis, žinios, sutikti žmonės. Įmonę, verslą pamatai visai kitomis akimis. Net gi savo buvusį viršininką pradedi geriau suprasti.

Tačiau, jeigu savo verslą svajojama įkurti tik dėl to, jog laiką gali kitaip planuotis, jog būsi pats sau viršininkas, jog niekas tavęs nespaus – tai geriau nepradėkite. Nes dirbti reikės daugiau nei aštuonias valandas per dieną, daugiau nei penkias dienas per savaitę. Net per atostogas visada su savimi turiu kompiuterį. Viršininkas gal ir nespaus, bet spaus nuolatinės mintys, kaip padaryti viską dar geriau, jog tavo klientai būtų visapusiškai patenkinti, kaip sudėlioti finansus ir pinigų srautus, jog nepritrūktum piniginių lėšų, kur rasti puikių, profesionalių darbuotojų ir kaip dirbti su jais, jog jie tau padėtų kurti verslą, o ne tik „atsėdėtų“ savo darbo valandas... Be galo daug klausimų, kuriuos turi spręsti kiekvienas tiek pradedantis, tiek jau įsivažiavęs verslininkas. Taigi, prieš imantis savo verslo, reikia gerai apsvarstyti, ar tam esi pasiruošęs.

- Kaip sekasi auginti ir vaikus, ir šeimos verslą?

- Šeimos verslas – lyg dar vienas vaikas. Augini nuo pirmų dienų, lauki kol atsistos ant kojų, kartu su juo tobulėji, išmoksti naujų dalykų, neleidžia stovėti vietoje.

Džiaugiausi, jog augindama namie sūnelį, galėjau realizuoti save dar ir kuriant naują verslą. Su vaiku kartu užaugo ir įmonė. Manau, kad svarbu ir vaikams parodyti pavyzdį, jog gyvenime reikia turėti svajonių, jų siekti, jų siekiant daug dirbti.

Ačiū už pokalbį!

Aistės ir jos šeimos kuriamus drabužius "Green Rose" galite rasti http://www.green-rose.lt, o pabendrauti https://www.facebook.com/GreenRoseLt