Versli mama Vaida įkūrė išskirtinių vaikiškų drabužių parduotuvę

Versli mama Vaida įkūrė išskirtinių vaikiškų drabužių parduotuvę

22. Mar 2016, 12:00 Goda_Mamyciuklubas.lt Goda_Mamyciuklubas.lt

Vaida Rudienė juokiasi, kad ilgą laiką pati buvo pirkėja, kol sugalvojo, jog gali pati pasiūlyti originalių, išskirtinių ir aukštos kokybės drabužių bei aksesuarų vaikams. Tiesa, jog dukra niekaip nesupranta, kodėl jos mamytė visas tas dailias sukneles duoda ir kitoms mergaitėms :) Susipažinkite - „MuseMuse“  www.musemuse.eu.

20160321114449-79012.jpg

- Kuo ypatinga „MuseMuse“ krautuvėlė ir ką siūlote?

- Tai smagi parduotuvė vaikams internete, į kurią atkeliauja prekių ženklai iš viso pasaulio. Siūlome išskirtinius drabužėlius, aksesuarus, batukus mažiesiems herojams. Atrinkdami daiktus mūsų lentynoms, visada prioritetą teikiame organinėms medžiagoms, rankų darbui, sąžiningai prekybai ir parduodame tik tai, kuo tikime.

- Kaip atsirinkote tiekėjus, su kuriais dirbate? Iš kokių jie šalių?

- Atsiradus vaikams, dar prieš pradedant „MuseMuse“ parduotuvę, vaikams sumigus landžiodavau po įvairiausius vaikų mados blogus ieškodama išskirtinių daiktų, drabužėlių savo vaikams. Tas vaikų pasaulis tiesiog įtraukė mane, pradėjau domėtis vaikų mados tendencijomis ir galvoti „ei, bet tai kiek visko yra pasaulyje vaikams“ ir tas gražu, ir tas, to prekės ženklo nėra pas mus ir šito dar ne... Tai labai subjektyvu, bet aš galvojau, kad jei man gražu, tikriausiai ir dar bus žmonių kuriems tai patiks.

Taigi , iš naktinėjimų po internetą mūsų lentynoms pasirinkau gyventojus iš Danijos (UBANG), Lenkijos (EFVVA, KUKUKID), Izraelio (NO BIGGIE), o netrukus čia atkeliaus drabužėliai ir iš Ispanijos gamintojų. Neapsiribojau kažkokiomis konkrečiomis šalimis, man svarbu medžiagos iš kurių siuvami modeliai, jos turi būti organinės arba labai kokybiškos, sertifikuotos medvilnės. Originalumas ir pajėgumas, ieškau gamintojų, kurių kolekcijos yra nuolat atnaujinamos, kuriami nauji modeliai, raštai, o ne tiesiog kiekvieną sezoną siuvama tas pats.

- Kaip sugalvojote pavadinimą?

- Pavadinimas tiesiog šovė į galvą vieną ryta, o kodėl ne Muse, o gal „MuseMuse“, juk ir mano musės jau dvi :) Ieškojau vaikiško, aiškaus, žaismingo ir turinčio prasmę žodžio, tuo pačiu, kad jis gerai „nusiskaitytų“anglų kalba. Taip ir atsirado „MuseMuse“.

20160321114707-73710.jpg

- Kodėl nusprendėte atidaryti vaikiškų drabužių parduotuvę? Atrodo, jų labai daug!

- Taip, jų daug ir kai kurių klientė buvau aš pati, tačiau dauguma jų turi skirtingus prekių ženklus, turi savo stilių, braižą ir jei netgi esant tokiai gausybei kažkas sėdi ir ieško internete bloguose kažko gražaus ir naujo, reiškia yra dar vietos kur veikti. Kitas dalykas, mane buvo apėmęs jausmas, kad be keleto prekių ženklų ar parduotuvių, daug kūrėjų viską siuva pagal vieną modelį - iš sezono į sezoną keliauja tas pats, tik nežymiai pakeista detalė ar spalva. Džiaugiuos, kad žmonės kuria, tiesiog noriu pasakyti, kad ieškojau kažko naujo, kažko kito.

- Ar tyrėte konkurentus? Kokias išvadas padarėte?

- Be abejo, žinoti su kuo teks dirbti rinkoje, labai svarbu. Sutinku, kad siuvančių vaikiškus drabužius Lietuvoje yra daug ir kai kuriems žmonėms to užtenka, tačiau yra keletas „kitokių“ parduotuvių, kurių klientė aš ir pati buvau, todėl aiškiai žinojau kokios savo parduotuvės noriu. Man svarbu viskas: nuo produkto aprašymo, nuotraukos, įpakavimo, komunikacijos ir to ypatingo jausmo nupirkus ypatingą daiktą. Tokios štai norėjau parduotuvės!

- Ar rašėte verslo planą? Ką numatėte? O jeigu ne - kodėl nerašėte?

- Nepavadinčiau to tikru verslo plano rašymu, tačiau aiškiai popieriuje buvau išsidėliojusi, ką turiu atlikti , kad startuočiau, kiek tai man kainuos ir taip pat su kuo teks konkuruoti bei kokioje makroaplinkoje veikti. Išsiaiškinau kokią veiklos formą rinktis, kaip tvarkyti buhalteriją ir pirmyn.

- Dirbate viena ar didesnė komanda?

- Dirbu viena, tačiau yra visas ratas žmonių, kuriems ūžiu ausis (juokiasi)

- Kas sunkiausia buvo kuriant parduotuvę - techniniai dalykai, tiekimas, įmonės steigimas? 

- Sunkiausiu aš vadinu jausmą “o kas po to?“ Techniniai dalykai, steigimas, buhalterija – tik detalės, atsakymus gali rasti internete, visada yra el. parduotuvės, VMI konsultantai. Tačiau, kas bus po to, kai viskas padaryta, tačiau niekas neperka, tavęs nežino. Taigi, apie šį jausmą galvojau jau iš anksto ir veiksmų planą dėliojausi iš anksto. Elektroninė parduotuvė nėra ta, kur ėjau pro šalį, pamačiau, užėjau. Čia kaip niekur kitur labai svarbi rinkodaros ir komunikacijos dalis. Kaip pritraukt klientų, kaip rasti savo auditoriją, pirkėją, kaip komunikuoti, kad būtum išgirstas? Šiai sričiai skyriau tikrai daug dėmesio, dalį žinių turėjau iš ankstesnio savo darbo, bet ne mažiau dar reikėjo sužinoti ir išmokti ir tai yra ne užbaigtas, o vis dar vykstantis procesas.

20160321114722-92641.jpg

- Kur reklamuojatės ir kas geriausiai veikia? 

Vis dar tikslingai ieškau vietų, kur gali „lankytis“ mano klientai: tai įvairūs portalai, blogai susiję su motinyste, tėvyste, šeima, vaikų auginimu, vaikų mada. Planuoju dalyvauti įvairiuose mados renginiuose. Taip pat rezultatą duoda ir mokamas reklamas socialiniuose tinkluose, konkrečiai FB.

- Ar galvojate apie GYVĄ parduotuvę?

Pagalvoju, bet tai kol kas kažkur ateityje, nes susiję su kur kas didesne rizika: patalpų nuoma ar pirkimu, didesnėmis investicijomis į įrangą, žmones. Manau, kad pakankamai efektyvus būdas parduoti gyvai yra vadinamos “pop-up shop” arba trumpalaikės parduotuvės, taip pat parodos, mados renginiai.

20160321114735-73850.jpg

- Kiek auginate vaikučių, kokie jų vardai, kas juos prižiūri kol mama dirba?

Mes esam 2+2, o tie +2 tai Vėja ir Jurgis. Vėja sako: „aš jau didelė“, jai jau visi 4 su puse ir ji keliauja į darželį.

O Jurgis yra mūsų mažasis Jurgis, jam dar tik pusantrų metų ir laiką jis leidžia namuose su mama. Taigi, mama dirba kai vaikai miega ryte, vaikai miega per pietus arba vaikai miega naktį. Mums su vyru labai pasisekė, nes tiek jo tėvai, tiek mano gyvena Vilniuje ir esant reikalui, visada turime senelius, kurie mielai džiaugiasi anūkais.

- Ką dirbote prieš motinystę ir kodėl nusprendėte pakeisti? Ar žadate ten grįžti? 

- Iki motinystės dirbau rimtą darbą vienoje didžiausių Lietuvos telekomunikacijų bendrovių. Ilgą laiką dirbau pardavimų srityje, vėliau rinkodaros. Įgyta patirtis pardavimuose, rinkodaroje, planavime, telekomunikacijos buvo neįkainuojama kuriant šį verslą. Kaip minėjau, elektroninė parduotuvė tai ne ta, kur žmogus eina pro šalį ir užeina, čia ypač svarbu komunikacija ir rinkodara, kaip tu susirinksi auditoriją, kaip pasieksi klientą.

Ar žadu grįžti? Manau taip, šiek tiek pasiilgstu to jausmo, kai atsikeli ryte, apsiauni aukštakulnius ir ankstų rytą atvažiuoji į biurą, kuri strategijas, planus ir jautiesi labai svarbus (juokiasi). Nepasiilgstu jausmo, kad esi tik dalelė, varžtelis kažkokio didelio mechanizmo. Derinsiu abi veiklas, kaip sakau, „elektroninėje parduotuvėje prie prekystalio nereikia stovėti“ ir turint sugebėjimų gerai planuoti savo laiką, tikrai viskas įmanoma.

20160321114750-60583.jpg

- Kiek motinystė įkvėpė jūsų verslą?

- Turėti savo verslą, papildomą veiklą, norėjau visada, tiesiog ieškojau idėjos, kas gi mane vežtų, motinystė man suteikė laiko pagalvoti ir atrasti kas miela širdžiai. Be abejo, turint vaikų žymiai lengviau suprasti, koks gi turi būti rūbas, kad patiktų vaikui.

Kaip reaguoja draugai ir artimieji į šią idėją? 

- Man buvo svarbiausia, kad mane palaikytų šeima, nedaryčiau nieko, kas pažeistų šiuos interesus, kadangi mūsų Jurgis jau „praaugintas“, vyras džiaugiasi, kad radau tai, kas man patinka. Tik mano Vėja niekaip nesupranta, kodėl visi šie rūbai ne jai ir kokiai dar mergaitei mama šį kartą siunčią suknelę. Ji mano pati didžiausia klientė (šypsosi).
 
- Ką patartumėte kitoms pradedančioms verslininkės - kaip pradėti ir nesustoti?

- Iš mažų gabalėlių sudėliok savo verslo mozaiką, tikėk, ką darai, būk ryžtinga ir kai planas A neveikia, atsargai turėk planą B :)

Vaidos įkurtą el. parduotuvę „MuseMuse“ rasite www.musemuse.eu ir www.facebook.com/musemuse.eu