Verslios draugės Viktorija ir Dovilė kuria maudymukus mamai ir dukrai!

Verslios draugės Viktorija ir Dovilė kuria maudymukus mamai ir dukrai!

08. Jul 2014, 12:00 Goda_Mamyciuklubas.lt Goda_Mamyciuklubas.lt

"Verslios mamos" rubrikoje turime patį vasariškiausią interviu - kalbiname drauges  Viktoriją Zavistanovič ir Dovilę Lapinskienę, kurios sukūrė maudymosi kostiumėlių kolekcija "GooseSkin"! Klausite, o kur motinystė? Viena iš šio ženklo kūrėjų, Dovilė, auginą dukrytę Jorę (jos kartu nuotraukoje viršuje), o tai viena iš priežasčių, kodėl "GooseSkin" siūlo ir vaikiškų maudymosi kostiumėlių, kurie dera prie mamos maudymuko!

20140707143634-92183.jpg

Kaip jūs pradėjote dirbti kartu?

VIKTORIJA: Mes – draugės nuo mokyklos laikų. Per tą laiką kartu nuveikėm daug smagių dalykų, pradedant bėgimu iš pamokų, mergaitiškais plepesiais, pyragų kepimu ir baigiant šiuo projektu. 

DOVILĖ: Aš nevartočiau čia žodžio „dirbti“, nes mes iš pat pradžių į tai žiūrėjome kaip į smagią kūrybinę atrakciją ir mums vis dar labai įdomu, į ką tai išsirutulios. 

Kaip atsirado "GooseSkin"? 

VIKTORIJA:„GooseSkin“ atsirado iš nuobodulio ilgais žiemos vakarais. Vieną vakarą besišnekučiuodamos prie taurės vyno išsipasakojome, kad mums abiems trūksta kūrybinių iššūkių. Abi pasvajodavome apie galimybę sukurti kažką „savo“. 

DOVILĖ: Norėjome sukurti kokį nors kokybišką, išbaigtą ir, be abejo, mus pačias džiuginantį produktą. Tačiau didžiausias iššūkis buvo sugalvoti, kas tai galėtų būti. Norėjome rasti nišą, kuri būti ne tik artima mums pačioms, bet ir dar iki galo neišeksploatuota. Maudymosi kostiumėliai mums ir pasirodė ta šviežia idėja, kuria patikėjome. Be to, ir rinka dar nebuvo perpildyta. 

VIKTORIJA: Pajūryje pažvelgus į bendrą poilsiautojų masę, sunku pamatyti įdomiau atrodančią moterį, vilkinčią tokį maudymosi kostiumėlį, kuris nebūtų skirtas tik atidengti kuo daugiau kūno ir išryškinti apvalumus, o būtų subtilesnis, elegantiškesnis ir būtų patogus ne tik maudytis, bet ir dūkti su vaikais paplūdimyje. 

20140707143657-52474.jpg

Prieš kiek laiko kilo idėja ir kiek užtrukote iki jos įgyvendinimo?

VIKTORIJA: Šią maudymukų idėją mes nešiojomės galvoje ir ją gryninome apie pusę metų: paišėme eskizus, kūrėme koncepciją, bandėme labai tiksliai įsivaizduoti, kokia yra ta moteris kuriai šią kolekciją kūrėme. Žinojome, kad tai nebus ta tipinė Palangos poilsiautoja ar nesubrendusi paauglė. Kūrėme intelektualiai, savo vertę žinančiai moteriai, kuriai maudymosi kostiumėlis yra tik jos žavesį papildanti priemonė, o ne pagrindinis ginklas atkreipti vyrų dėmesį. Taigi kažkuria prasme užsibrėžėme tikslą ir keisti paplūdimio kultūrą. 

DOVILĖ: Teko nemažai laiko praleisti ir prie labai žemiškų dalykų - logotipo, etikečių, maudymuko konstrukcijos. Iš pradžių bandėme netgi siūti pačios, matavomės, taisėme, bandėme suvokti, kas tai yra per daiktas, kaip jis funkcionuoja. Galų gale supratome, kad per ilgai trypčiojame vietoje. Didžiausias spyris buvo artėjantis vasaros sezonas ir Viktorijos planuojama tolima kelionė. Supratome, kad arba startuojame dabar, arba – tik kitais metais. Per pora savaičių suorganizavome fotosesiją, pasidarėme etiketes ir atidarėme internetinę parduotuvę. 

Kaip kilo šis pavadinimas?

VIKTORIJA: Ieškojome raktažodžių, su kuo mums asocijuojasi maudynės ir vėsus jūros vanduo. Prisiminėme tą gerą pirmų vasaros maudynių jausmą, kai šiurpsta oda ir vaikai net pamėlusiomis lūpomis ir kalendami dantimis toliau mirksta vandenyje, ir nusprendėme, kad „GooseSkin“ (liet. žasies oda) yra kaip tik tai, ko ieškojome. 

DOVILĖ: Apskritai ieškojome nesaldaus pavadinimo, kuris gerai skambėtų ir būtų lengvai įsimenamas. Taip pat tikime, kad prekės ženklas, kurio reikšmė susijusi su pojūčiais, yra efektyvesnis. 

20140707143713-25811.jpg

Kuo prieš tai kiekviena dirbote ar vis dar dirbate?

VIKTORIJA: Aš esu žurnalistė ir savo darbą mėgstu, tad ir toliau ketinu derinti savo pagrindinį darbą su šia veikla. Daugelis mano kolegų net neįsivaizduoja, kad pasibaigus darbo dienai dažnai skubu į siuvimo reikmenų parduotuvę ar prisėdu papaišyti eskizų. 

DOVILĖ: Nors pagal išsilavinimą esu dizainerė, tačiau mano pagrindinis darbas kurti ne drabužius, o baldus. Visgi įgytas teorinės estetikos, proporcijos, formos pojūtis padeda kuriant ir maudymosi kostiumėlius. 

20140707143515-19229.jpg

Tai verslas ar labiau hobis? Planuojate iš to pragyventi?

VIKTORIJA: Kol kas tai yra labiau hobis negu verslas. Jei nebedirbtume savo pagrindinių darbų ir visą laiką skirtume tik šiai veiklai, tikiu, kad galėtume iš jos pragyventi. 

DOVILĖ: Norime įsibėgėti palengva, kad tai netaptų rutina ir dėl šios veiklos netektų kažko atisakyti ar aukoti. 

Neradau jūsų parduotuvės/produktų Lietuvoje, tik Etsy? Kur galima įsigyti? 

VIKTORIJA: Įsigyti galima internetinėje ETSY parduotuvėje www.etsy.com/shop/GooseSkin. Taip pat bendradarbiaujame su keliomis „boutique“ tipo parduotuvėmis Pietų Europoje. 

DOVILĖ: Tačiau artimiausiu metu ketiname atidaryti ir puslapį Facebook‘e – turėsime patogią erdvę bendrauti ir pranešti visas naujienas. Greičiausiai, kai skaitote šį interviu, jis jau veikia ir galite mus susirasti paieškoje įrašę „GooseSkin“.

20140707143732-74617.jpg

Kokią dalį jūsų pirkėjų sudaro užsieniečiai?

VIKTORIJA: Absoliučiai didžiąją. Kol kas Lietuvos paplūdimiuose vilkinčias mūsų maudymukus galima pamatyti tik mus, artimiausias mūsų drauges ir kelias merginas, atsitiktinai mus susiradusias per pažįstamus. Dažniausia mūsų maudymosi kostiumėliai (tiek vaikiški, tiek moteriški) keliauja į JAV ir Australiją. Įdomumo dėlei žemėlapyje žymimės šalis, į kurias keliauja mūsų gaminiai – tarp maždaug dvidešimties šalių yra ir tokių tolimų ir egzotiškų valstybių kaip Japonija, Naujoji Zelandija, Izraelis ir kt. 

DOVILĖ: Buvome labai nustebusios, kai nė neplanavusios pasiūlyti savo maudymosi kostiumėlių lietuvėms, sulaukėme nepažįstamų merginų užsakymų. Manau, bus dar geresnis jausmas, kai vieną dieną vaikštinėdamos kur nors Nidoje gyvai pamatysime mūsų maudymuką dėvinčią poilsiautoją. 

Maudymukai - juos kurti turbūt sunkiau nei sukneles, jiems reikia ypatingos medžiagos. Kaip jums atrodo?

VIKTORIJA: Turbūt vedamos jaunatviško entuziazmo mes kaip tik galvojome, kad kas gali būti paprasčiau už maudymosi kostiumėlį? Vienas, du ir pasiuvi. Tačiau tik pradėjusios kurti supratome, kodėl tik nedaugelis tam ryžtasi. Pavyzdžiui, po pirmųjų bandymų teko atsisakyti kai kurių sugalvotų modelių, nes nepasiteisino konstrukcija. Juk maudymukas turi būti ne tik gražus, bet ir patogus, kad niekas niekur netemptų, nesmuktų, neįsirėžtų ir t.t.

DOVILĖ: Reikalinga ne tik speciali medžiaga, kuri nevaržytų judesių, būtų gana tampri, bet laikui bėgant neprarastų formos, nebluktų saulėje ir būtų atspari chloruotam vandeniui. Yra ir įvairių nematomų mažmožių, apie kuriuos net nesusimąstai dėvėdamas maudymuką, tačiau jį siūdamas viską privalai numatyti.  

20140707143753-34516.jpg

Ar tyrėte kokius konkurentus turite?

VIKTORIJA:Mes visada sekame naujoves, kas šioje srityje sukuriama, tačiau rimtos analizės nedarėme. 

DOVILĖ: Ir konkurentų nešnipinėjome (juokiasi).

Kiek investicijų reikėjo pradėti verslui?

VIKTORIJA: Apibendrinsiu, sakydama, kad pakako tiek, kiek tuo metu galėjome skirti iš turimų santaupų. Buvo galima investuoti ir daugiau, ir mažiau. Tiesiog sukomės pagal galimybes. 

DOVILĖ: Paskolos tikrai nereikėjo. Daugiau nei finansų reikėjo investuoti savo laiko – o jo mes neskaičiavome. 

20140707143808-70384.jpg

Kur reklamuojatės?

VIKTORIJA: Kadangi Lietuvoje dar tik ketiname startuoti, kažkaip specialiai kol kas nesireklamavome. 

DOVILĖ: Kol kas galvojame apie Facebook puslapį ir tikime, kad geriausia reklama – iš lūpų į lūpas. 

Tai pirmoji kolekcija - kada pasirodys antroji ir kas joje bus?

VIKTORIJA: Kaip kad kailinius reikia siūti vasarą, kad žiemą turėtume ką apsivilkti, taip ir maudymosi kostiumėlius reikia ruošti žiemą. Taigi didysis darbymetis mūsų laukia atvėsus orams. Šią vasarą lietuviams pristatysime populiariausius ir labiausiai perkamus pirmosios kolekcijos modelius, o kitą vasarą pažadame nustebinti nauja kolekcija. 

DOVILĖ: Dabar kaip tik brandiname, gryniname idėjas ir mąstome, apie ką ji bus. Pavyzdžiui, mūsų pirmoji kolekcija vadinasi „READ ME“ (liet. perskaityk mane). Galvojome apie moterį kaip apie ypatingą, paslaptingą ir sudėtingą būtybę, kurią dažniausiai sunku perprasti iš karto, o ne kaip apie atverstą knygą. Todėl šis kolekcijos pavadinimas turi ne tik tiesioginę prasmę, bet ir perkeltinę, gilesnę potekstę. Maudymukus pavadinome skaitytų ir palikusių stiprų įspūdį žymių autorių knygų pavadinimais, tad galima sakyti, kad mūsų siuvami maudymukai turi šiokį tokį užslėptą kodą savyje.

Kas daro šias nuostabias fotosesijas?

VIKTORIJA: Fotosesiją organizavome savo jėgomis. Fotografavo mūsų draugas, pozavo Dovilės sesuo ir dukra. Sunkiomis akimirkomis jaunajam modeliui tekdavo pažadėti ledų ir kitaip atsilyginti, nes viskas truko gana ilgai, o saulė karjere, kuriame fotografavome, kepino smarkiai. 

DOVILĖ: Juokingiausia buvo, kai mano dukra Jorė visą dieną kantriai pozavusi ir šypsojusis po fotosesijos atsisuko ir rimtu veidu paklausė: „Kur mano ledai?“. Taigi fotosesija mums kainavo ledų porciją, kelis maudymukus dovanų modeliams ir nuoširdų ačiū fotografui. 

20140707143832-95087.jpg

Ar esate pasiskirsčiusios darbus kas ką daro?

ABI: Nesame. Kuri tuo metu turi daugiau laiko, ta ir daro. 

Papasakokite apie komandos mažiausiąją - kiek jai metų, kaip jai patinka produktai, ar dalyvauja fotosesijose? 

DOVILĖ: Jorei penkeri ir jinai mums labai padėjo, ypač kuriant vaikiškus maudymukus. Turėjome gyvą modelį, kuris galėjo pakomentuoti, kas patogu, kas patinka ir pan. Ji su malonumu dėvi visus mūsų kūrinius – turi visų modelių po vieną. Ir kiekvieną kartą prieš maudynes išsidėliojusi visus juos ji sprendžia dilemą, kuri rengtis šį kartą. Beje, Jorė visada pasiteirauja, kurį rengsiuosi aš.  Jai patinka, kai mes vienodai apsirengusios.

Jūsų patarimas mamoms, kurios norėtų imtis verslo, bet nedrįsta. Ką daryti?

VIKTORIJA: Bandykite, nes greičiausiai jums pavyks. Svarbu tiksliai žinoti, ko sieki. 

DOVILĖ: Ir net jeigu kažkas nepavyktų ar nesusiklostytų kaip norėjote, įgysite labai geros patirties, kuri pravers kuriant kitus dalykus. 

Ačiū už pokalbį!

"GooseSkin" įsigyti galite www.facebook.com/Goose-skin

02. Aug 2014, 19:59

Nesuprantu, kodel tie maudymukai tik vienspalviai, galetu buti kokie idomesni. Siaip noreciau isigyti, bet paziurejau, kad kaina zveriska.