Verslios mamos Ernesta ir Rimantė kuria drabužius „MamaČiolė“

Verslios mamos Ernesta ir Rimantė kuria drabužius „MamaČiolė“

12. Jul 2016, 12:00 Goda_Mamyciuklubas.lt Goda_Mamyciuklubas.lt

Dvi draugės nusprendė griebti jautį už ragų - neradusios gražių drabužėlių besilaukiančioms, pradėjo juos (ir ne tik) kurti pačios! Susipažinkite su vilnietėmis Ernesta Staškuviene ir Rimante Adomavičiene bei jų „MamaČiolė“ www.mamaciole.lt

20160711190225-88470.jpg

- Prisistatykite - kaip gyvenimas jus suvedė, kad sugalvojote kartu kurti verslą? 

- Esame draugės dar iš studijų laikų, buvome grupiokės VGTU. Kartu išgyvenome didžiųjų permainų laikotarpį – kartu laukėmės. Drauge lauktis yra žymiai smagiau! Jau ieškodamos sau nėščiųjų rūbų, pastebėjom, kad nerandam stilingų, įdomių rūbų nėščiosioms. Tarsi juokais vis šnekteldavom, kad šiuo klausimu „reikia daryti tvarką – kurti įmonę“. Gimus vaikams, vėl grįžome prie šio klausimo. Šį kartą jau visai rimtai nusiteikusios. Nusprendėme neapsiriboti nėštumu ir stilingais rūbais puošti jau esamas mamytes.

Taip kartas nuo karto, nutrūkdamos nuo buities išsikalbėjome apie savo svajones. Ir mūsų svajonės bei ateities vizijos sutapo - abi norėjome turėti savo verslą su drauge.

- Prieš kiek laiko gimė „MamaČiolė“ mintis? 

- MamaČiolė mintis kilo vieną lietingą rudens vakarą, kai susitikome išgerti kavutės ir nusprendėme, kad užteks susitikus tik apie vaikus kalbėti. Tai buvo prieš 1,5 metų Pradžioje mintis buvo kurti rūbelius vaikams, bet ilgainiui nusprend, kad nėščiosios ir maitinančios mamos yra nuskriaustos rūbų atžvilgiu.

- Drabužių kūrėjų ir taip nemažai, kuo jūs nusprendėte išsiskirti?

- Dažniausiai besilaukianti moteris turi vieną – du derinius, į kuriuos „greit įšoka“ ir visose situacijose jaučiasi puikiai. Mes siekiame, kad tie deriniai būtų „MamaČiolės“.  Abi puikai žinome, kaip svarbu kokybiška medžiaga, spalva, rūbo siluetas, patogumas, praktiškumas, tad darome viską, jog tai būtų sujungta į vieną kūrinį. Norisi neapsiriboti vien nėštumo laikotarpiu – tai laikina. Be to, tas tikrasis pilvukas matosi tik kelis mėnesius. Tad kuriame sukneles, kurios tinka ne tik nėštukėms. Šias sukneles klientės labai vertina ir noriai nešioja. „MamaČiolė“ rūbus nešiojame ir pačios, nes jie mums pačioms patinka. Tačiau abi neturime to paties rūbo, nes.... mūsų skoniai labai skiriasi! 

„MamaČiolė” sukurta ne vien rūbams parduoti. Stengiamės moterims ir merginoms perduoti  savo suvokimą apie tai, kad moteris graži visais savo gyvenimo etapais (deja, kai kurios  nėštukės bodisi savo besikeičiančio kūno), kad vien buvimas moterimi yra dovana, kad viskas ateina iš vidaus, iš savų norų, emocijų, iš vidinio įkvėpimo, elegancijos. Žinoma, nelengva spinduliuoti, kai tokie gyvenimo tempai, kai galbūt savijauta nėra pati geriausia. Tačiau mes siekiame savo Mamačiolėms vis priminti, jog sustabdytų tą  lėkimą, kad pasidžiaugtų, kad padėkotų, kad atsigręžtų į save ir pasirūpintų savimi, pasipuoštų pirmiausia sau. Pačios turime mažus vaikučius, vyrus, namus, darbus, tad viskas, ką mes „transliuojame”, yra mums pačioms artima.

Dar nematėme kūrėjų, kurie kiekvienam rūbui suteiktų istoriją, gyvenimą kaip mes  Taip pat išsiskiriame tuo, jog rūbai ilgaamžiai – tinkantys tiek paprastai nėšioti, tiek nėštumo bei maitinimo liakotarpiais. 

20160711191224-11146.jpg

- Kaip ją ėmėtės įgyvendinti - nuo ko pradėjote, kas buvo sudėtingiausia, kada startavote?

- Užtruko šiek tiek laiko, kol išgryninome idėją. Pradėjome, žinoma, nuo testinių rūbelių siuvimo, po to sekė įmonės steigimas. Mes juokaujame, kad pas mus viskas vyksta“ online“, nes taip įkūrėme įmonę, taip daugiausia laiko bendraujame tarpusavyje,  pradėjome prekybą taip pat per Facebook’ą. Sudėtingiausia, matyt, buvo įveikti baimę, ar pavyks, ar nesuklupsime pačioje pradžioje, ar suderinsime verslą ir šeimas. Įmonę įkūrėme praeitų metų liepą, tačiau startavome gruodį prieš pat šventes.

- Kaip sugalvojote pavadinimą? 

- Pavadinimas ir buvo ta kliūtis, dėl kurios užsitęsė mūsų startas, nes niekaip negalėjome sugalvoti nieko tinkamo ir tokio, kuris būtų įsimenamas, kuris reprezentuotų mūsų idėją. Tiesą pasakius, pavadinimą sugalvojo Ernestos vyras. Kai jau beveik puolėme į neviltį jis tiesiog sako: taigi būkit „MamaČiolės“. Išgirdus šį pavadinimą, daugiau klausimų nekilo. Užtat sulaukiame labai daug dėmesio dėl pavadinimo, mugėse dauguma komentuoja arba bent jau nusišypso, yra ir tokių, kurie vien dėl pavadinimo užsuka pas mus pabendrauti.

- Ar kuri nors turite drabužių kūrimo patirties? Kas juos kuria? Kas siuva?

- Drabužių kūrimo patirties neturime. Kuriame pačios. Esame mamos ir kuriame mamoms, tad labai gerai pažįstame savo pirkėją. Kuriame rūbus, kurie būtų mieli ir mums pačioms. Mes abi mėgstame skirtingą rūbų stilių, tad kurdamos bandome suderinti abiejų idėjas, gal todėl moterys ir mėgsta mūsų rūbelius. Turime konstruktorę bei siuvėją, kurios padeda įgyvendinti mūsų idėjas, kuriomis labai pasitikime ir džiaugiamės jas sutikusios. Nes per tokį neilgą mūsų veiklos gyvavimą, jau buvome sutikusios įvairių žmonių ir žinome, kaip svarbu gerai sutarti su žmonėmis su kuriais dirbi, tada ir darbas tikras malonumas, o ir rezultatas nepalyginamai geresnis.

- Pardavinėjate tik el.parduotuvėje ar ir gyvai?

- Pagrindinė prakyba vyksta Facebook‘e bendraujant tiesiogiai su klientėmis. Taip pat turime savo el.parduotuvę www.mamaciole.lt , bei nesenai įdiegėme el. parduotuvę pačiame Facebook https://socialshop.lt/fb/mamaciole , kad klientėms būtų dar patogiau apsipirkti. 

Be to jau virš mėnesio turime savo studiją Vilniuje, kur mielai priimame savo klientes. Čia jos gali gyvai apžiūrėti mūsų rūbelius arba atsiimti prekes. Taip pat dalyvaujame įvairiose mugėse, bei renginiuose.

- Ar planuojate pasiūlyti užsienio rinkoms? Gal naudojatės Etsy.com svetaine ir kaip sekasi?

- Taip, planuojame ir po truputį judame šia linkme. Esame sukūrusios FB puslapį skirtą užsieniui. Taip pat nesenai pradėjome naudotis Etsy svetaine, tačiau vis dar tobuliname savo puslapį, nes darbas Etsyje  reikalauja nemažai laiko ir pastangų. Vis dar bandome perprasti prekybos Etsyje niuansus. Taigi apie pardavimus užsienyje dar nelabai galime kalbėti, nors mūsų rūbeliai jau keliavo ir į UK, USA, Šveicariją, Italiją, Airiją ir kitas šalis.

20160711191824-10204.jpg

- Ar rašėte verslo planą? Kodėl?

- Nerašėme verslo plano, daugiausia viską darėme pagal savo intuiciją. Nors ironiška - gi baigėme vadybos studijas. 

- Ką dirbote (dirbate) prieš motinystę ir kaip tai padeda dabar?

- Ernesta studijų laikais dirbo rūbų parduotuvėse, po studijų iki motinystės dirbo banke. Šios abi darbo patirtys duoda naudos šiandien. Darbo patirtis su rūbų parduotuvėmis buvo pagrindinė pagalba pradžioje, nes ji jau buvo susipažinusi  su tokia "virtuve" iš arčiau. Juk Rimantė nemokėjo net rūbų sulankstyti. 

O Rimantės nuo pat mokyklos sukosi restoranų versle, o šiuo metu su vyru turi makaronų fabriką bei makaronų bistro tinklą. Rimantė lengvai komunikuoja su žmonėmis, užmezga kontaktus. Darbui su "Mamačiole" padeda jos vidinės savybės, ne darbo patirtis.

Ernesta yra dalykiška, Rimantė - meniška. Ernesta praėjusi "banko mokyklą" - yra tiksli, konkreti. Rimantė visą tai užpildo, pagražina

- Kiek reikėjo investicijų ir kur jas gavote?

- Iš tikro, mes pradėjome savo verslą su labai minimaliomis investicijomis. Bet, matyt, mūsų intuicija veda mus teisinga linkme, nes po truputį po truputį plečiamės, siuvame vis daugiau rūbelių, išsinuomojome ofisą ir turime vis daugiau klienčių. Taigi kol kas paskolų imti neprireikė.

- Kur reklamuojatės ir kas labiausiai apsimoka? 

- Kadangi daugiausia mūsų prekyba vyksta Facebook‘u, tai ir naudojamės FB reklama. Ir mums ši reklama labai pasiteisina. Be to yra dar daugybė būdų, kuriuos dar planuojame išbandyti. 

- Kaip pasiskirstote darbus? Kuri už ką atsakinga?

- Rimantė, galima sakyti, yra mūsų „veidas, balsas ir kūryba“, ji daugiausia atsakinga už komunikaciją, už naujus kontaktus, tekstų rašymą. 

Ernesta - idėjų autorė, rūbų kūrėja, organizatorė ir darbų paskirstytoja. Žinoma, visada viena kitą papildome.

- Sakoma, jeigu nori netekti draugo, pradėk su juo verslą. Nebijote konfliktų? 

- Na, manome, kad jei jau nebijojome pradėti verslą, tai bijoti konfliktų būtų juokinga. Esame tikrai girdėjusios ne vieną negražią istoriją apie draugus, pradėjusius verslą, bet mes galvojame, kad mums taip nenutiks. Be to, tikrai stengiamės būti viena kitai atviros, kad neprieitume iki konfliktų. Žinoma, visko, būna, kartais pasikarščiuojame moteriškai, bet tik tą akimirką. Šiaip tikrai draugiškai ir smagiai dirbame kartu ir mėgaujamės savo darbu.

- Ar dalyvaujate parodose, mugėse? 

- Taip, jau keliose mugėse dalyvavome. Ir likome labai patenkintos, nes tai yra gyvas bendravimas su klientėmis, susipažįstame su naujais žmonėmis, kitais kūrėjais. Mes visada bandome dirbti taip, kad mums darbas būtų šventė ir tai gaunasi natūraliai.

- Papasakokite apie savo vaikučius - kokie vardai, kiek metų, kaip sekasi derinti darbą su motinyste? 

- Abi turime berniukus ir labai nedideliu amžiaus skirtumu. Ernesta turi 2,2 metų sūnelį Motiejų, o Rimantė -1,9 metų Pijų. Iš tikro, be auklių neišsiverstume. Pradžioje bandėme dirbti be auklių, tai tekdavo ir naktimis ilgiau pasėdėti, ir šiek tiek nepatenkinti vyrai buvo. Bet dabar, kai turime aukles, viskas einasi daug paprasčiau ir, žinoma, efektyviau. Dabar ir vaikų labiau pasiilgstame, tuomet ir laikas su vaikais tampa pilnavertiškesnis. Aišku, kai dalyvaujame mugėse savaitgaliais, mažuosius prižiūri tėčiai, seneliai. Bet jie nesiskundžia ir tik džiaugiasi buvimu su vaikais. Mūsų vyrai mus labai palaiko, kas, žinoma, taip pat prisideda prie mūsų verslo sėkmės. 

- Kokios informacijos labiausiai trūksta pradedant verslą?

- Manome, kad panaršius internete galima rasti visą reikiamą informaciją, tik tai, be abejo, atima nemažai laiko. Taip pat yra įvairiausi forumai, kur mamos ir verslios moterys dalinasi savo patirtimi. Nors, pastebėjome, yra nemažai žmonių, kuriems gaila dalintis informacija ir jie geriau ją pasilaiko sau. O mes manome, kad dirbant kartu ir bendraujant, galima pasiekti žymiai daugiau, negu konkuruojant. Mes negailime informacijos kitiems, jei sužinome apie renginius, kuriuose galima dalyvauti, kitų kūrėjų nelaikome konkurentais. 

- Kaip planuojate plėstis ar ką naujo pasiūlyti?

- Šiuo metu ruošiame rudens-žiemos kolekciją, planuojame plėsti rūbelių, skirtų maitinančioms mamoms, asortimentą, juk šis laikotarpis dažnai užsitęsia iki metų ar ilgiau. Ilgalaikiai mūsų planai milžiniški ir mes jau esame pradėjusios žengti tuos žingsnelius. 

- Ko, jūsų nuomone, reikia sėkmingam verslui? 

- Geros idėjos, užsispyrimo, laiko ir nelaukti tobulybės, nes tokiu atveju, gali nieko ir nepradėti arba tavo idėją gali sugalvoti, kas nors kitas. Geriau tobulinti viską eigoje. Ir geriausia mokytis iš kitų klaidų, o ne iš savo, domėtis, kas vyksta pasaulyje.

- Jūsų patarimas mamoms, kurios nori pradėti savo verslą:

- Būkit ryžtingos ir netobulinkit visko iki tobulybės, o imkit ir darykit dabar!!!

Ačiū už pokalbį!

„MamaČiolė“ drabužius rasite  www.mamaciole.lt ir https://www.facebook.com/mamaciole/

vaidlina vaidlina 12. Jul 2016, 22:10

👍

vaidlina vaidlina 12. Jul 2016, 22:10

Saunuoles!