Kiek laiko šiandien skyrėte savo vaikui? Tyrimų duomenimis, Lietuvoje vaikai gauna ypač mažai tėvų dėmesio – vidutiniškai 7 minutes per dieną.
Išgirsk vaiką
Vien per 2011-uosius į emocinės paramos telefonu tarnybą „Vaikų linija“ bandyta paskambinti 4,2 mln. kartų. Siekdama paskatinti suaugusiuosius daugiau bendrauti su vaikais, skirti mažiesiems daugiau dėmesio, „Vaikų linija“ pradeda pirmąją Lietuvoje akciją „Išgirsk vaiką“.
„Akcijos savaitę, balandžio 23-29 d., pirmiausia kreipsimės į suaugusiuosius. Jeigu vaikai neturi galimybių pasidalinti savo rūpesčiais, sunkumai gali kauptis ir tapti rimtesnių problemų priežastimi vėliau. Vaikai pasitiki „Vaikų linija“ – sulaukiame lavinos skambučių ir suprantame, kad nepajėgsime atsiliepti visiems norintiems pakalbėti su mūsų konsultantais. Vien per praėjusius metus mums bandė paskambinti apie 4,2 mln. kartų. Tokie milžiniški skaičiai susidaro ir dėl didelio skaičiaus vaikų, ir dėl ribotų mūsų galimybių atsiliepti. Todėl mes norime pasidalinti šia našta su vaikų artimaisiais ir skatinti juos daugiau bendrauti su savo vaikais“, – teigia „Vaikų linijos“ vadovas dr. Robertas Povilaitis.
Liūdni, vieniši ir nereikalingi
Į „Vaikų liniją“ skambinantys vaikai dažnai kreipiasi dėl sunkumų santykiuose su tėvais. Tai viena dažniausių pokalbių temų, kurią lenkia tik bendravimo su bendraamžiais problemos ir patiriamos patyčios. Savo skambučiuose ir laiškuose vaikai pasakoja, kad dažniausiai liūdni, vieniši ir nereikalingi jie jaučiasi dėl į užsienį planuojančių išvykti tėvų bei šilto bendravimo trūkumo.
Vaikams tėvų dėmesio trūksta ne tik Lietuvoje. Tai yra viena iš svarbiausių šių dienų vaikų problemų, kartu su pagarbos iš suaugusiųjų pasaulio trūkumu ir spaudimu būti sėkmingais, rodo „Eurobarometro“ tyrimo apie vaikų teises duomenys. Tėvai dažnai būna taip užsiėmę uždirbdami pragyvenimui, kad nebeturi laiko savo vaikams, rodo tyrimas.
Apie „Vaikų liniją“
Jau 15 metų emocinę paramą telefonu teikianti „Vaikų linija“ 2011 metais atsiliepė į 139 204 skambučius, 46 procentais daugiau negu 2010 metais. Daugiausiai, net 45 proc., besikreipiančiųjų yra 11-15 metų vaikai, dar 23 proc. – 7-10 metų amžiaus. Pagalbos telefonu ieško daugiau berniukų, negu mergaičių.
„Vaikų linija“ – tai emocinę pagalbą vaikams ir paaugliams teikianti tarnyba. Pagalba teikiama nemokamu europiniu pagalbos telefonu 116111 ir internetu www.vaikulinija.lt.
Mano nuomone į tas 7 min. įeina tiesioginis kontaktas su vaiku- žaidimas, pokalbis. Buvimas vienam kambary ir sėdėjimas tuo pat metu prie PC tikrai nesiskaito kaip dėmesys vaikui.
na nezinau kaip cia su tom 7 minutes 😀 mes vien valgom ilgiau kartu 😀 tai apie visa kita net kalbos nera, ryte lovoj prasivartom ir dar ilgiau. na zinoma gal kai dirbi to laiko maziau, bet vistiek 😀 nu cia "pezalai" 😃
tikrai ne. Man vaikai patys neleidzia tiek jiems laiko skirt 😃
tikriausiai tos 7 min priklauso teciams, o ne mamoms 😃
na as tikrai skiriu daugiau laiko savo vaikui, o ypac dabar kai jis eina y darzely, parsivedusi jy namo stengiuosi kuo daugiau su juo pazaist kad jis nesijaustu vienisas ir atstumtas, tad mum tikrai netinka tos 7 min
Aš nelabai suvokiu to skaičiavimo... Skaičius išvestas tik iš tų vaikų pasisakymų, kurie skambino į liniją... Bandžiau suskaičiuot, kiek laiko skiriu savo vaikams, nu vistiek gaunasi minimum pusvalandis kiekvienam. O skaičiuoju tą tiesioginį kontaktą, kada žaidi, kalbi. Būnant namie to laiko mamos skiria gi dar daugiau, o grįžus iš darbo, tai lieka ne tiek jau ir daug....
įdomu kaip skaičiavo 😃 man niekaip nesigauna tos 7 😃
kadangi mano vaikas dar mazas, tai as jam laabai daug laiko skriu, o kai pradesiu eiti i darba, jis i darzeli, automatiskai viskas pasikeis