EVELINOS blogas: Ką žinai apie mokyklose įgyvendinamus projektus?

EVELINOS blogas: Ką žinai apie mokyklose įgyvendinamus projektus?

28. Mar 2013, 00:00 pypse pypse

 

Ką prisimenate geriausio iš savo mokyklinių metų? Ką pasakoja jūsų vaikai, grįžę iš pamokų? Kokio tipo tėvų susirinkimuose mokykloje ar darželyje dalyvaujate – paskaitos, informacijos priėmimo tipo, o gal tampate aktyvių metodų taikymo susirinkimuose dalyviais?

 

Kaip dažnai vartojate žodį - PROJEKTAS? Ir kaip dažnai su šiuo reiškiniu susiduriate? Gal taip vadinate savo aktyvias veiksmo savaites namuose, gal  kuriate savo interjero/namo projektą? Gal dalyvaujate projekte, aktyviai sekdami televizinio projekto eigą, o gal dažnai girdite šį žodį iš savo vaikų?

 

Aš pati stengiuosi dalyvauti kiek įmanoma daugiau projektų, pildau įvairias paraiškas. Dalyvavimas, įgyvendinant projektus, dabar yra mano didžiausias pomėgis.

 

Iš tiesų, norėčiau jums, tėveliams, papasakoti, supažindinti, o gal kam nors tik priminti apie vieną vykdomą projektą Lietuvos mokyklose ir išgirsti jūsų nuomonę: tai įdomu, nauja, reikalinga ar apie tai esate girdėję?

 

„Kūrybinės partnerystės“ programa sukurta ir sėkmingai jau daugiau nei 8 metus buvo taikoma Jungtinėje Karalystėje. Lietuvoje projektas prasidėjo 2011 metais (pilnas pavadinimas: „Kūrybingumo plėtra Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose pritaikant ir įdiegiant kūrybinių partnerysčių modelį“). 

 

Nacionaliniu mastu projektas vykdomas LR švietimo ir mokslo ministerijos iniciatyva, iš dalies remiamas Europos socialinio fondo. „Kūrybinių partnerysčių“ programą įgyvendina Ugdymo plėtotės centras.

 

Žinant, kad šiais laikais neatsiejama mokymosi proceso dalis yra mokymasis mokytis, socialinės ir pilietinės kompetencijos, gebėjimas dirbti komandoje, projektu siekiama praplėsti ir praturtinti įprastą mokymosi procesą, ugdyti mokinių ir mokytojų kūrybiškumą.

 

Projekto metu intensyviai darbuojasi kūrybos sektoriaus atstovas (mokinių vadinamas kūrybos agentu), kuriantis praktikas, projektą kuruojantis mokytojas ir kiti į projektą norintys įsitraukti mokytojai. Siekiant geriau suvokti, kaip kūrybiškas mokymasis gali sustiprinti mokyklos bendrojo ugdymo procesus, pamokų metu yra keliami klausimai apie mokymosi procesą, tyrinėjama, kokiomis sąlygomis vaikai geriausiai mokosi, kas juos motyvuoja, kaip ir kada vaikai tampa atsakingi už savo mokymąsi, ieškoma kūrybiškų būdų tipiniams mokyklos iššūkiams spręsti.

 

Nepaisant rimtų ir prasmingų tikslų, siekiama, kad ugdymosi procesas mokiniams būtų smagus, todėl dirbama grupėse, daug diskutuojama, taikomi žaidimus primenantys metodai.

 

Projektas įdomus tuo, kad ugdymo procesą padeda vesti kūrėjai (profesionalūs fotografai, architektai, režisieriai ir pan.). Mokiniai ir mokytojai mokosi mokytis kūrybiškai, bei kartu bando įveikti įsikeltą tikslą, kuris gali būti susijęs tiek su mokymosi motyvacijos stoka, elgesio problemomis, tiek su mokomojo dalyko turinio įsisavinimu.


Aš pati asmeniškai dalyvauju “Kūrybinių partnerysčių” programoje ir noriu pasidalinti savo patirtimi. Mūsų mokykloje tyrinėjanti klasė – aštuntokai. Tikslas - bendradarbiaudami ir pritaikydami 8 klasės ugdymo turinį medijų centro veiklų kūrimui, mokiniai atras sąsajas tarp mokomųjų dalykų ir pagerins mokymosi pažangumo bei kokybės rodiklius.

 

Tai reiškia, kad mokiniai mokykloje jau baigia įsikurti savo mokyklos radijo studiją. Ją įsirenginėdami jie praktiškai mokosi fizikinių dalykų: kas yra atspindys, kaip lūžta bangos, kaip sklinda garsas, kaip sujungti kolonėles, kaip jas išdėlioti erdvėje. Taip pat mokosi matematikos - tarpusavyje susijusių dydžių (proporcijos - kaina ir kiekis, laikas ir greitis), darbo uždavinių (pasiskaičiuoja kiek užtruks, kokiu greičiu dirbs ir pan.).

 

Nemėgstamą literatūros skaitymą paverčia įdomiu procesu – pvz. repuoja eilėraštį ir t.t. Kūrybiškai nagrinėdami ir kitų ugdomųjų dalykų temas  rengia mokyklos radijo laidas.

 

Projektas įdomus ir tuo, kad išnyksta hierarchinė atskirtis tarp mokytojo ir mokinio. Visi tampa lygūs, tik su skirtingomis patirtimis. Visiems galioja vienodos taisyklės – pavėlavus šoka ar dainuoja ir mokytojas, ir mokinys. Mokiniai ir mokytojai kartu atlieka įvairias užduotis, dalyvauja  veiklose.

 

Negalime kritikuoti kitų ir savo pačių minčių. Įpusėjus projektui pradedame iš tiesų pažinti savo mokinius, pastebime jų stipriąsias puses, neįdomius dalykus paverčiame įdomiais, mes net nepajuntame, kad mokomės...

 

Dalyvavimas šiame projekte paskatino mane atkreipti dėmesį, iškart išgirdus žodį "kūrybiškumas". Kas tai, kam tai, dėl ko tai. Dalyvauju įvairiuose seminaruose, domiuosi, bandau ugdyti ir savo pačios kūrybiškumą.

 

Taip, taip kūrybiškumas yra ugdomas... Neužsidarykime, o auginkime jį.

 

Evelina

 

neri neri 29. Mar 2013, 08:38

mūsų mokykloj tokio projekto bent jau kol kas nėra ,bet yra "Aukštosios kultūros impulsai mokykloms" - kai pamoką pagal savo sritį veda dailininkai ,kompozitoriai ,operatorius ir kt.

kodelcia kodelcia 28. Mar 2013, 22:52

ačiū, įdomus blogas. stengiuosi ir aš augti kūrybiškumo dėka, todėl džiaugiuosi, jog MK yra kaip tik tas akstinas, padedantis fantazuoti, eksperimentuoti, kalbėtis, daryti įžvalgas. 🌷