Vasaros gidas: Varšuva

12. Jul 2022, 16:32 Kristina B. Kristina B.

Pagaliau ir mes apsilankėme Koperniko mokslo centre Varšuvoje. Tai daugiau kaip už 400 km nuo Vilniaus, daugiau nei 6 valandos automobiliu. Tradicinė rekomendacija šiai kelionei atvykti iš vakaro, aplankyti Koperniko centrą, dar kažkur pasivaikščioti po apylinkes, dar karta pernakvoti, ryte nuvažiuoti iki kokio kito objekto (Varšuvos zoo ar karo muziejaus, ar dar kito) ir keliauti namo. Nors mūsų kelionės maršrutas buvo kitoks, tikrai pritariu šiai rekomendacijai. Panašu, kad ji labai reali ir apgalvota.

Rekomenduojama bilietus pirkti iš anksto internetu, atkreipkite dėmesį, kad bilietai turi įėjimo laiką, kurio tikrai paisoma.  Standartinė kaina suaugusiajam 39 zlotai (maždaug 8 eur), o vaikui 26 zlotai (apie 5,4 eur)(nesu tikra, ar ši kaina nekinta nuo aplinkybių, pvz.: sezono). Kartu galima pirkti bilietus ir į planetariumą, tačiau mes šį kartą nepirkome: vaikai dar nesupras jokio filmuko vien anglų kalba. Mašiną pastatyti galima šalia esančioje aikštelėje, tik nepamenu kiek kainuoja.

Koperniko mokslo centras nustebino eksponatų gausa. Tikrai yra ką pamayti. Viskas daugiau mažiau suskirstyta zonomis. Pirmas aukštas daugiau susijęs su muzika, komunikacija, antrajame – daugiau fizikos ir biologijos. Prie kiekvieno įrengimo yra informacija lenkų, rusų, ukainiečių ir anglų kalbomis, nors su liūdesiu pastebiu, kad būna, jog pasimeta kuri nors kalba. Tai nėra angliško aprašymo, tai rusiško, tai tik lenkiškas. Jei išalksite, vietoje nedidukė kavinė: salotų, kavos ir kokią spurgą tikrai gausite.

Koperniko mokslo centro balkonas žvelgia į puikiai sutvarkytą Vyslos pakrantę. Puiki vieta pasivaikščiojimui.

Būtinai užlipkite ir ant stogo, ten įsirengęs botanikos sodelis gali pradžiuginti augalėlių mėgėjus. Netoliese yra Varšuvos universiteto biblioteka, nors mes ten nebuvome ir matėme tik iš tolo, bet siūlyčiau pasidomėti šia vieta, gal pasirodys įdomi.

Varšuvoje iš visų vietų dar pasirinkome apsilankymą miesto parke. Lazienki parkas, arba Karališkųjų pirčių parkas, labai patiko. Didžiulės erdvės, itin gražūs pastatai, laisvai vaikštinėja povai, bėgioja voveraitės,  plaukioja karpiai. Populiariausias užkandis – vaflis su kokiu saldžiu priedu. Džiaugiausi, kad vaikams buvau paėmusi paspirtukus, tai nesunkiai įveikėm visus atstumus.

floryte floryte 12. Jul 2022, 20:06

O, vis mano mintyse aplankyti šį muziejų. Reikėtų susiplanuot. Iš atsiliepimo matau, kad verta!?